W 2023 roku Apsys umacniał swoją pozycję w zarządzaniu nieruchomościami. Koncentrując się na zrównoważonym rozwoju firma wprowadzała kolejne innowacje i nowe marki, dbając równocześnie o efektywność biznesową.
Od blisko trzech dekad Apsys Polska pozostaje w czołówce branży zarządzania nieruchomościami handlowymi, oferując kompleksowe usługi, które obejmują bieżące i techniczne zarządzanie obiektami, optymalizację kosztów, komercjalizację, marketing oraz zarządzanie umowami najmu.
Apsys: tworzymy miasta przyjazne dla środowiska i różnych grup społecznych
Od początku swojej działalności firma angażuje się w przekształcanie miast na lepsze, wzbogacając życie mieszkańców, zgodnie ze swoim motto „Razem, inne miasto jest możliwe”. Strategia ta obejmuje współpracę z kluczowymi interesariuszami, w tym pracownikami, właścicielami, najemcami, klientami i podmiotami publicznymi, z którymi Apsys tworzy miasta przyjazne dla różnych grup społecznych oraz środowiska.
Dotyczy to w równym stopniu zapewnienia najlepszych doświadczeń zakupowych, jak i wprowadzania zrównoważonych rozwiązań, ograniczania zużycia zasobów oraz zwiększania ich dostępności, a także działalności w oparciu o najwyższe standardy etyki biznesowej.
– Doświadczenie, kompetencje zespołu i skupienie się na potrzebach zarówno konsumentów, jak i właścicieli obiektów, wspierane przez innowacyjne metody zarządzania, są kluczem do ciągłego rozwoju. W Apsys celujemy w zapewnienie najwyższej jakości usług, wykorzystując autorskie programy i narzędzia, takie jak badania satysfakcji najemców i właścicieli obiektów, którymi zarządzamy, ocenę pracy podwykonawców, program „At your service” do standaryzacji obsługi klienta i rozwoju customer experience oraz zaawansowane narzędzia analityczne z użyciem Business Inteligency. Te ostatnie pozwalają nam na precyzyjne prognozowanie rentowności obiektów, strategiczne planowanie i optymalizację działań operacyjnych, capexowych oraz marketingowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie nie tylko efektywnie wykorzystać dostępne zasoby, ale również szybko adaptować się do zmieniających się trendów i generować dodatkową wartość dla naszych najemców, właścicieli zarządzanych centrów, klientów i lokalnych społeczności. Te działania wykraczają poza standardy i umacniają naszą pozycję na rynku zarządzania nieruchomościami komercyjnymi oraz pozwalają na rozwijanie naszego portfela – mówi Benoit Charles, CEO Apsys Polska.
Manufaktura Dobrej Energii
Skoncentrowany na umacnianiu pozycji lidera innowacyjnego zarządzania nieruchomościami, Apsys Polska wyraźnie zaznaczył obecność na rynku, przyjmując w 2023 roku do swojego portfela jedną z najpopularniejszych destynacji zakupowych w Trójmieście, obiekt handlowo-rozrywkowy Riviera w Gdyni o powierzchni ponad 70 tys. mkw. GLA.
W obszarze innowacji na wyróżnienie zasługuje projekt Manufaktura Dobrej Energii. Aktywności prowadzone na terenie kompleksu, mają za zadanie zachęcać łodzian do odpowiedzialnego podejścia do środowiska, dbania o swój dobrostan psychiczny i fizyczny oraz promować wysokiej jakości żywność, marki modowe mające w swoich kolekcjach linie z recyklingu czy producentów naturalnych kosmetyków.
W ramach projektu na dachu łódzkiej galerii zamontowano 1218 modułów fotowoltaicznych, które pokrywają średnio 45 proc., a w najlepszych momentach nawet do 100 proc. energii używanej w częściach wspólnych budynku. System wspiera zasilanie systemów klimatyzacyjnych i oświetleniowych, schodów, wind i chodników ruchomych, umożliwia także bezemisyjne ładowanie samochodów elektrycznych.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, łączne zużycie energii elektrycznej w obiektach zarządzanych przez Apsys spadło w 2023 roku o 28,56 proc. (w przeliczeniu na GLA) w stosunku do roku bazowego 2014 i 8,23 proc. w porównaniu do roku 2022.
Multisensoryczna sala zabaw i Przestrzeń dla klimatu w Centrum Janki
Z kolei Centrum Janki zainwestowało w projekty odzwierciedlające zrozumienie zmieniających się potrzeb różnych grup społecznych, takie jak multisensoryczna salka zabaw Jankowa Polana, edukacyjna strefa Machinarium czy Przestrzeń dla klimatu z roślinnymi ścianami i interaktywnymi instalacjami, promującymi zieloną energię. Strefa została wzbogacona o rowery ładowarki, kosz samosegregujący wykorzystujący sztuczną inteligencję do segregacji surowców oraz butelkomat. Spełniając oczekiwania klientów, otwarto także Przestrzeń dla Biznesu – strefę coworkingową, która umożliwia efektywną pracę zespołową i indywidualną. Jej dopełnieniem jest przestrzeń chillout, zaprojektowana tak, aby wspierać relaks i współpracę.
Oryginalna strefa wypoczynku i spotkań powstała także w CH Rondo w Bydgoszczy. O!pen Space to 130 mkw. starannie zaprojektowanej, designerskiej przestrzeni, zaaranżowanej z myślą o komforcie klientów i międzypokoleniowej integracji. Oba centra, Janki i Rondo, są własnością Cromwell Property Group Poland. Apsys jako zarządca Centrów Janki i Rondo oraz project manager tych inwestycji wspierał właściciela centrum w realizacji tych projektów w całym procesie – od fazy projektowania do realizacji i oddania nowych stref do użytku klientów.
Współpraca z najemcami i program #Better2gether
Wsparcie najemców stanowiło ważny aspekt strategii marketingowej Apsys. W 2023 roku w centrach odbyło się blisko 300 wydarzeń, zarówno tych promujących same obiekty, jak i akcji prosprzedażowych, a łączny budżet przeznaczony na wsparcie marketingowe i promocyjne przekroczył 12 milionów złotych. Równolegle, podobnie jak w ubiegłych latach Apsys realizował autorski program #Better2gether, który podnosi standardy współpracy z najemcami i właścicielami oraz służy poprawie komunikacji wewnętrznej, m.in. poprzez nowoczesną platformę Trackeo.
– Dzięki skoordynowanym działaniom wspieramy najemców oferując im zarówno narzędzia marketingowe, jak i strategiczne rozwiązania. Dodatkowo w ramach programu #Better2gether organizujemy m.in. regularne spotkania poświęcone funkcjonowaniu poszczególnych sklepów i salonów, a także specjalistyczne szkolenia z zakresu obsługi klienta, visual merchandisingu, wspierania klientów z niepełnosprawnościami i wrażliwych na bodźce sensoryczne, a także ekologii i zrównoważonego rozwoju. Stawiamy na zrozumienie i jakość obsługi, czemu służą m.in. nasze autorskie programy, takie jak „At Your Service” z katalogiem unikalnych, dedykowanych usług i udogodnień oraz wskaźnikami pozwalającymi zmierzyć i ocenić poziom dbałości o klienta i standard obsługi czy program „Spektrum Zrozumienia” – pierwsza inicjatywa w Polsce, która wprowadziła wieloaspektowy system udogodnień dla osób z widoczną i niewidoczną niepełnosprawnością – mówi Justyna Kur, wiceprezeska i dyrektorka zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska.
Apsys jest jednym z operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.
Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi. Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.
Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 800 tys. mkw. GLA w 15 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycje mieszkaniowe – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie oraz Ogrody Staromiejskie. Apartamenty w centrum Wrocławia w stolicy Dolnego Śląska.
Comments 3