Primark, międzynarodowy detalista odzieżowy, już po raz czwarty rozpoczyna kampanię na rzecz świadomości raka piersi, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Jesteśmy z Tobą”.
Marka prezentuje historie pięciu kobiet z różnych krajów, które zmagały się z chorobą. Ich opowieści, przedstawione w samodzielnie wyreżyserowanych filmach i zdjęciach, są wyświetlane w witrynach Primark oraz na wyświetlaczach cyfrowych w ponad 450 sklepach na całym świecie. Kobiety dzielą się swoimi przeżyciami, pokazując trudności, poczucie solidarności i siłę, podkreślając jednocześnie znaczenie otrzymanego wsparcia.
W ramach kampanii Primark przekaże darowiznę w wysokości ponad 5 milionów złotych na rzecz organizacji charytatywnych działających na rzecz walki z rakiem piersi w Europie i Stanach Zjednoczonych. Drugi rok z rzędu firma przekazała 50 tysięcy złotych polskiej Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”. Zebrane fundusze mogą być przeznaczone na podnoszenie świadomości, badania czy wsparcie usług związanych z rakiem piersi.
– Naszym priorytetem pozostaje zwiększanie świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz zapewnianie wsparcia kobietom dotkniętym chorobą nowotworową. Cieszymy się, że Primark ponownie obdarzył nas zaufaniem, przekazując darowiznę, która pozwoli nam na dalszy rozwój programów edukacyjnych, docierając do tysięcy kobiet w całej Polsce. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu możemy nie tylko rozszerzać zasięg naszej działalności, ale także wprowadzać nowe formy wsparcia, które obejmują kobiety na każdym etapie – od profilaktyki po okres leczenia i rekonwalescencji – komentuje Krystyna Wechmann, Prezes Federacji Stowarzyszeń „Amazonki”.
Oprócz globalnej darowizny Primark wyznaczył sobie ambitny cel zebrania dodatkowego 1 miliona funtów poprzez organizację zbiórek i działań w sklepach na wszystkich rynkach, na których jest obecny, w tym również w Polsce. Wszyscy klienci i pracownicy są zachęcani do aktywnego udziału w kampanii, by wspólnie zebrać dodatkowe wsparcie finansowe, które wesprą lokalne organizacje charytatywne, w tym Federację Stowarzyszeń „Amazonki”.
– Primark wspiera kobiety przez całe życie, dlatego chcemy, aby osoby dotknięte rakiem piersi również czuły się wspierane, silne i pewne siebie. Z tego względu angażujemy się w działania na rzecz zwiększania świadomości raka piersi nie tylko w październiku, ale przez cały rok, oferując przystępne cenowo produkty pooperacyjne, darowizny dla organizacji charytatywnych oraz edukacyjne materiały na temat samobadania i wczesnego wykrywania choroby. Kampania „Jesteśmy z Tobą”, w której kobiety podzieliły się swoimi doświadczeniami związanymi z walką z rakiem piersi, jest dla nas niezwykle ważna i jesteśmy z niej dumni. Samodzielnie wyreżyserowane filmy i zdjęcia pokazują, że każda historia jest inna, a wsparcie może przybierać różne formy. Rozumiejąc te różnice, możemy bardziej wspierać każdą kobietę – podkreśla Maciej Podwojski, Head of Sales CEE w Primark.
Strategia Primark Cares
Primark pracuje nad tym, aby bardziej zrównoważona moda była dostępna dla każdego dzięki strategii Primark Cares, wieloletniemu programowi, który ma na celu zapewnienie większej trwałości odzieży, ochrona życia na Ziemi i poprawa życia ludzi tworzących produkty Primark.
W ramach tych działań, firma ogłosiła dziewięć zobowiązań, które zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują one wytwarzanie wszystkich ubrań marki z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony do 2030 r. Zmniejszenie śladu węglowego o połowę w całym łańcuchu wartości oraz dążenie do zapewnienia pracownikom łańcucha dostaw godziwej płacy.