Fundacja Climate Strategies Poland – organizacja non for profit, która wspiera firmy i miasta w drodze do neutralności klimatycznej – zaprezentowała nowy raport dotyczący dekarbonizacji w polskich firmach. Publikacja przygotowana przez ekspertki i ekspertów Fundacji nie pozostawia złudzeń: samo raportowanie nie zbuduje konkurencyjności klimatycznej. Polskie firmy powinny pilnie się dekarbonizować, nie zapominając o łańcuchu wartości.
– W raporcie „Samo raportowanie nie ochroni klimatu. Dekarbonizacja firmy – konkurencyjność klimatyczna 2.0” pokazujemy rosnącą lukę w zakresie zarządzania klimatycznego i realnej dekarbonizacji polskich firm względem ich zagranicznych partnerów i konkurentów – informują autorzy raportu.
Jak czytamy w raporcie, polscy przedsiębiorcy czekają na rozwiązania systemowe, tymczasem realna zmiana wymaga proaktywnego przygotowania się na warunki konkurencyjne i jest możliwa tylko dzięki zaplanowaniu i wdrożeniu rzeczywistej dekarbonizacji firmy.
Autorzy i autorki raportu stawiają tezę, że na samym wzroście świadomości i raportowaniu klimatycznym wyzwanie się nie kończy. To dopiero punkt wyjścia do dalszych, realnych działań. Tej świadomości wciąż brakuje polskim firmom, co może osłabiać ich pozycję konkurencyjną.
Co znajdziemy w raporcie „Samo raportowanie nie ochroni klimatu. Dekarbonizacja firmy – konkurencyjność klimatyczna 2.0”
Raport stanowi próbę odpowiedzi na pytania, w jakim punkcie znajduje się dziś polski biznes, jeśli chodzi o zrozumienie zmiany klimatu i jej wpływu na rzeczywistość, a także na ile skutecznie raportuje swoje działania. Czy jest gotowy do włączenia wątków klimatycznych do swoich strategii oraz realnego dekarbonizowania swojej działalności? A przede wszystkim – co konkretnie powinien robić w zakresie realnej dekarbonizacji firmy i jak należy się do tego zabrać. Celem raportu jest pokazanie praktycznego wymiaru dekarbonizacji firmy w Zakresie 1 i 2 oraz zmobilizowanie polskich firm do zarządzania emisjami w Zakresie 3.
Opracowanie stanowi kontynuację raportu sprzed dwóch lat pt. „Lepiej późno niż później. Redukcja śladu węglowego a konkurencyjność klimatyczna polskich firm”.
Pełna wersja raportu do pobrania TUTAJ.
Raport uzupełnia praktyczna perspektywa przedstawicieli firm i ekspertów branżowych: Materiality, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Orange Polska, ING Bank Śląski S.A., Grupa Żabka i Locotranssped Sp. z o. o.
Partnerami raportu są: ECF, Orange Polska, ING Bank Śląski S.A.
Patronem raportu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Comments 1