Leroy Merlin, operator sklepów DIY, wystartował z nowym projektem z zakresu ESG. „Robi Klimat” to nowe podejście do proponowania klientom rozwiązań łączących oszczędności ze zmniejszeniem negatywnego wpływu na środowisko.
Projekt ten, jak informują przedstawiciele LM, odpowiada na cztery problemy społeczno-środowiskowe z jakimi mamy do czynienia w Polsce: uzależnioną od paliw kopalnych produkcję energii, skrajnie nieefektywnie energetycznie budynki, pogarszającą się dostępność wody oraz marnotrawstwo zasobów.
– Ekologia i ekonomia powinny iść w parze. Energia zaoszczędzona jest zarówno najtańsza jak i najlepsza dla środowiska: kosztuje nas i naszą planetę okrągłe zero. Drugą najlepszą i najtańszą opcją jest energia ze źródeł odnawialnych. Oszczędzanie zasobów to mniejsze koszty, mniej odpadów, mniejszy wpływ na środowisko. W naszej ofercie „Robi Klimat” dajemy klientkom i klientom rozwiązania, które się zwracają finansowo, a które jednocześnie są mniej szkodliwe dla środowiska czy zdrowia publicznego – mówi Jacek Hutyra, Członek Zarządu Leroy Merlin Polska do spraw ESG.
Strategia ESG Leroy Merlin Polska
Projekt „Robi Klimat” Leroy Merlin w pełni wpisuje się w obszar środowiskowy strategii ESG Leroy Merlin Polska. To odpowiedź na aktualne potrzeby klientów i zarazem potrzebę ochrony środowiska, która spotyka się w nowym podejściu łączącym ekologię z ekonomią. “Robi Klimat” to także parasol komunikacyjny obejmujący cztery grupy rozwiązań – produktów i usług dostępnych w ofercie Leroy Merlin. Składają się na niego: produkcja i oszczędzanie prądu, produkcja i oszczędzanie ciepła, uzdatnianie i oszczędzanie wody oraz asortyment pochodzący z odpowiedzialnie zarządzanej produkcji, w tym wytworzonych z surowców pochodzących z recyklingu czy oznaczone uznanymi certyfikatami.
Najważniejszy dla „Robi Klimat” segment Oszczędny Dom koncentruje się na produktach i usługach pozwalających produkować i oszczędzać energię, ciepło, wodę – obejmuje więc zarówno fotowoltaikę (pełnowymiarową czy balkonową), pompy ciepła, rekuperatory, izolację termiczną ścian, drzwi i okien, rozwiązania oszczędzania czy uzdatniania wody. W segmencie Oszczędny Dom Leroy Merlin mieści się także grupa produktów Smart Home, w ostatnich latach zyskujących na popularności. Są to sprzęty sterowane dzięki domowej sieci WiFi, pozwalające na inteligentne zarządzanie oświetleniem, ogrzewaniem, wentylacją, itp. – co także odpowiada za potencjalną oszczędność zasobów. Pod parasolem komunikacyjnym „Robi Klimat” znalazły się też produkty wytwarzane w przeważającej części z recyklingu lub posiadające uznane certyfikaty potwierdzające ich odpowiedzialną produkcję czy tzw. parametry środowiskowe. Stanowią one osobną kategorię tzw. positive products, którą marka Leroy Merlin planuje sukcesywnie poszerzać.
ESG w wykonaniu Leroy Merlin
Strategia ESG Leroy Merlin Polska obejmuje w obszarze środowiskowym plany zdecydowanej redukcji emisji, rozwój przychodów niskoemisyjnych, czy pozwalających na unikanie emisji oraz działania w zakresie ekonomii cyrkularnej. W obszarze społecznym firma skupia się na podejściu #HumanFirst, chcąc być dla wszystkich bezpiecznym, komfortowym, umożliwiającym rozwój miejscem pracy. Leroy Merlin proaktywnie działa też w lokalnych społecznościach skupionych wokół 78 sklepów w całej Polsce, między innymi dzięki działającej od 11 lat Fundacji Leroy Merlin. Strategię uzupełnia obszar zarządczy obejmujący zasady etyki, współpracę z partnerami oraz komunikację i edukację, czyli zagadnienia skierowane do wszystkich interesariuszy.
„Robi Klimat” jest wyrazem kontynuacji troski o środowisko, którą Leroy Merlin Polska podejmuje od lat. Spółka wyliczyła swój ślad węglowy w całości łańcucha wartości (zakresy 1, 2, 3) na około 4 milionów ton ekwiwalentu dwutlenku węgla rocznie, co związane jest w większości z produkcją i użytkowaniem sprzedawanych produktów. Leroy Merlin przyjął ambitne cele klimatyczne: -50 proc. całkowitych emisji do 2035 w porównaniu do 2022 oraz cel neutralności klimatycznej do 2050. Zarząd spółki doprowadził też do zmniejszenia całkowitego zużycia energii o 20 proc., jednocześnie przyspieszając budowę własnych instalacji fotowoltaicznych na sklepach (na koniec 2023 już w 11 lokalizacjach, o łącznej mocy ok. 600 kWp, kolejne w planach), a także pracując nad efektywnością procesów logistycznych czy rozpoczynając analizę emisyjności poszczególnych produktów pod kątem zmian redukujących generowane emisje.
Więcej informacji o ESG w Leroy Merlin Polska TUTAJ.
Comments 5