Sieć sklepów Biedronka i Too Good To Go – firma wpływu społecznego, ogłaszają osiągnięcie wspólnego kamienia milowego w przeciwdziałaniu marnowania żywności: uratowanie 1,5 mln Paczek Niespodzianek. Współpraca przynosi nie tylko korzyści środowiskowe, ale także realne oszczędności. Łącznie użytkownicy aplikacji oszczędzili na produktach sieci Biedronka ponad 38 mln złotych.
Klienci sklepów Biedronka mogą kupować nadwyżki żywności za pomocą aplikacji Too Good To Go za 1/3 ceny wyjściowej. W Paczkach Niespodziankach przygotowanych przez pracowników sieci znajdują się produkty o krótkiej przydatności do spożycia np. warzywa, owoce, pieczywo, paczkowane wędliny, mięsa, ryby i gotowe dania. Firmy pilotażowo współpracują od czerwca 2021 r. a w ubiegłym rozszerzyły współpracę na 500 sklepów.
Współpraca sieci Biedronka i Too Good To Go
Uratowanie 1,5 miliona Paczek Niespodzianek przed zmarnowaniem przełożyło się na uniknięcie aż 4300 ton CO2e. Potrzeba aż 230 tys. dojrzałych dębów, aby wchłonąć taką samą ilość CO2e. Ale niezmarnowane jedzenie to także oszczędności. Klienci Biedronki w dużych, jak i mniejszych miejscowościach na terenie całego kraju, korzystając z aplikacji Too Good To Go oszczędzili już ponad 38 mln złotych.
– Współpraca z Too Good To Go to dla nas połączenie dwóch ważnych tematów: kompleksowego podejścia do problemu ograniczania marnowania żywności oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby naszych klientów. Dzięki naszej skali paczki Too Good To Go mają szansę docierać do klientów mieszkających w każdym zakątku Polski – mówi Arnold Zyśk, Dyrektor ds. Doskonalenia Pracy Sklepu w sieci Biedronka.
– W Too Good To Go zmieniamy świat na lepsze, dzień po dniu, posiłek po posiłku. Dzięki współpracy z siecią Biedronka docieramy nawet do najmniejszych miejscowości w Polsce, a dzięki temu działamy efektywniej i jeszcze skuteczniej. To korzyść dla biznesu, dla środowiska ale także dla użytkowników, którzy stale zmniejszają skalę marnowanego jedzenia, odczuwając przy tym znaczącą korzyść finansową. Sięganie po Paczki Niespodzianki w ramach codziennych decyzji zakupowych ma znaczący wpływ na kształtowanie bardziej zrównoważonej przyszłości – podkreśla Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go w Polsce.
Aplikacja Too Good To Go uratowała ponad 10 mln posiłków
Od czasu swojej premiery w 2019 r. w Polsce, aplikacja Too Good To Go pomogła uratować ponad 10 milionów posiłków przed zmarnowaniem, co odpowiada 27 000t emisji CO2e. Według Projektu Drawdown (2020) niemarnowanie żywności to działanie numer jeden w rozwiązaniu kryzysu klimatycznego poprzez ograniczenie wzrostu temperatury do 2˚C do 2100 roku.
Biedronka (należąca do Jerónimo Martins Polska S.A.) posiada sklepy zlokalizowane w ponad 1300 miejscowościach. Jest obecna na polskim rynku od 27 lat. Na koniec 2023 roku posiadała 3569 placówek.
Too Good To Go, certyfikowany BCorp, to firma wpływu społecznego. Łączy użytkowników z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie, aby uniknąć jego zmarnowaniu. Wraz z 85 mln zarejestrowanych użytkowników i 155 tys. aktywnych partnerów w 17 krajach, tworzy największy na świecie rynek do zarządzania nadwyżkami żywności.
Comments 2