Dostawca usług mobilnych, firma SIXT Polska wystartowała z kampanią #NieKupujWynajmuj. Jej głównym celem jest zmiana nastawienia Polaków do idei posiadania auta. Marka chce zachęcić odbiorców do wypróbowania innych rozwiązań – przede wszystkim długoterminowego wynajmu.
Kampania #NieKupujWynjamuj ma przede wszystkim zachęcać kierowców do zmiany podejścia do mobilności, koncentrując się na korzyściach płynących z wynajmu samochodów, zamiast ich kupna.
Zmiana podejścia do mobilności
Jak wynika z raportu SIXT Polska „Auto na własnych zasadach”, Polacy są nadal bardzo mocno przywiązani do idei posiadania. Aż 7 na 10 ankietowanych polskich kierowców, którzy potrzebowaliby nowego samochodu, wciąż preferuje zakup za gotówkę lub na kredyt, podczas gdy jedynie 10 proc. rozważa wynajem.
Dlatego też, marka chce przełamać ten sposób myślenia i uświadomić Polakom, że wynajem to wygodne, elastyczne i opłacalne rozwiązanie.
– Celem marki jest dążenie do większej odpowiedzialności społecznej i środowiskowej – mówi Łukasz Żurek, Prezes SIXT Polska.
– Zależy nam na tym, aby nasza marka była tam, gdzie są nasi klienci, pokazując im, jak wiele korzyści płynie z długoterminowego wynajmu samochodów – mówi Agnieszka Stryjecka, Dyrektorka Marketingu w SIXT Polska.
SIXT promuje elektromobilność
SIXT Polska systematycznie rozszerza flotę oferowanych samochodów o auta premium z napędem elektrycznym. Do końca bieżącego roku firma wprowadzi do oferty 65 takich pojazdów marki Mercedes-Benz, co zwiększy ich liczbę do 70 sztuk.
Jednym z głównych celów wprowadzenia do floty większej liczby aut elektrycznych jest zachęcenie klientów do ich przetestowania poprzez wynajem. Ma to umożliwić im wyrobienie własnej opinii na temat coraz popularniejszych „elektryków”.
Strategia zrównoważonego rozwoju SIXT
SIXT Polska konsekwentnie dąży do redukcji emisji CO2 oraz poprawy efektywności energetycznej. Jest to zgodne z przyjętymi przez Grupę SIXT założeniami strategii ESG, która zakłada znaczną elektryfikację floty w najbliższych latach. Aby dodatkowo zachęcić do wyboru aut elektrycznych, SIXT Polska gwarantuje w swojej ofercie szereg udogodnień. W usłudze wynajmu długoterminowego nie ma konieczności wpłacania kaucji, a warunki zapewniają pełen serwis, ubezpieczenie oraz opony. Klient ma również możliwość skonfigurowania karty Mercedes Me Charge, która umożliwia bezgotówkowe ładowanie w preferencyjnych cenach na większości stacji ładowania w Polsce.
W ofercie samochodów elektrycznych, poza samochodami marki Mercedes-Benz są także dostępne auta innych producentów. Marka SIXT planuje dalsze zwiększanie udziału samochodów elektrycznych w 2025 roku. Decyzja ta podyktowana jest optymistycznymi prognozami dotyczącymi rynku aut elektrycznych w Polsce oraz strategią ESG firmy.
Kampania #NieKupujWynajmuj została zrealizowana we współpracy ze Screen Network i potrwa do końca 2025 roku.