Sieć sklepów Lidl Polska wraz z Federacją Polskich Banków Żywności już po raz piąty będzie edukować dzieci i młodzież w ramach projektu “EkoMisja – Nie marnuję”. Od początku istnienia projektu w EkoMisji wzięło udział już prawie 185 tysięcy uczniów z 1930 szkół. Dzięki EkoMisji młodzi ludzie dowiadują się więcej na temat ekologii, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów – w tym żywności.
Marnowanie jedzenia to wciąż aktualne globalnie zjawisko. Szacuje się, że w samej Polsce marnuje się około 5 mln ton żywności rocznie. Bardzo ważne jest więc, by szerzyć świadomość już u najmłodszych dzieci w wieku szkolnym. Od początku istnienia, czyli od 2002 roku, Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności i razem prowadzi wiele akcji charytatywnych.
Ponadto we wszystkich sklepach sieć prowadzi akcję przecen pod hasłem „Kupuję, nie marnuję”, w ramach której w niższej cenie oferowane są np. świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze, owoce i warzywa oraz tzw. suche artykuły o krótkim terminie przydatności lub z uszkodzeniami niewpływającymi na jakość produktu. Co więcej, na poziomie każdego sklepu optymalizuje się wielkości zamówień, aby skutecznie minimalizować ryzyko marnowania.
EkoMisja Lidla i Federacji Polskich Banków Żywności
Lidl Polska zdaje sobie sprawę z negatywnego wpływu wyrzucania jedzenia na naszą planetę, dlatego ta kwestia jest stałym i bardzo ważnym elementem odpowiedzialności biznesowej marki. Jako partner Federacji Polskich Banków Żywności od kilku lat tworzy m.in. program edukacji ekologicznej “EkoMisja – Nie marnuję” i realnie przyczynia się do działań w kontekście zaprzestania marnowania zasobów żywnościowych. Właśnie trwają prace nad piątą edycją tego projektu.
Czym jest EkoMisja?
EkoMisja to projekt edukacji ekologicznej skierowany do uczniów szkół podstawowych. Celem projektu jest zwiększanie świadomości ekologicznej wśród uczniów, edukacja o tym jak nie marnować żywności i zasobów oraz prowadzić ekologiczny i zdrowy styl życia.
– EkoMisja – Nie Marnuję to dla nas wyjątkowy projekt. Mamy nadzieję, że główne przesłanie programu zostanie zarówno z uczniami jak i kadrą pedagogiczną na długo. Wierzymy, że dzięki specjalnie przygotowanym planom lekcji zachęcamy uczestników do zwracania większej uwagi na to, jak postępujemy w naszej kuchni i co wkładamy do koszyków podczas zakupów w sklepie. Kształtowanie proekologicznych postaw konsumenckich już od najmłodszych lat jest bliskie misji Banków Żywności, którą jest walka z marnowaniem żywności i niesienie pomocy dla potrzebujących. Dlatego po raz kolejny, z wielką przyjemnością będziemy realizować kolejną edycję tego projektu edukacyjnego z naszymi partnerami – mówi Beata Ciepła Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
Ekomisja to inspirujące materiały dla nauczycieli – o tym jak wzbudzić w uczniach refleksję nad stanem naszej planety, jak zmieniać nawyki i działać dla dobra środowiska. Scenariusze lekcji, które tworzyli eksperci Federacji Polskich Banków Żywności oraz doświadczeni metodycy zostały dopasowane do potrzeb różnych grup wiekowych. W ramach projektu powstało już: 34 scenariuszy lekcji (w tym 3 cykle) 6 filmów edukacyjnych 4 opowiadania, 2 plansze storytellingowe, 76 kart pracy oraz gra planszowa.
– Lidl Polska współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od 2002 roku, czyli od początku działalności w naszym kraju. Jesteśmy marką, która bardzo odpowiedzialnie traktuje zagadnienia z obszaru ochrony środowiska oraz troski o lokalne społeczności. Jesteśmy dumni z tego, że razem z FPBŻ mogliśmy zrobić tyle dobrego: prowadzić liczne akcje charytatywne, a także działać na rzecz edukacji, tak aby zwrócić uwagę naszych klientów na ważne tematy związane z ekologią. EkoMisja okazała się świetną okazją do edukowania młodego pokolenia, co tylko potwierdza ogromna liczba osób i szkół zaangażowanych w akcję. Cieszymy się, że projekt zyskał taką popularność, ponieważ dzięki temu mamy realny wkład w szerzenie wiedzy dotyczącej niemarnowania żywności i przeciwdziałanie temu zjawisku – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Lidl Polska angażuje się również merytorycznie oraz finansowo w obchody nowego, wprowadzonego w 2020 roku, Międzynarodowego Dnia Świadomości nt. Strat i Marnowania Żywności oraz obchody Światowego Dnia Żywności, realizowane od 2016 roku wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności.
Comments 2