Lidl Polska w trosce o środowisko naturalne poszukuje nowych rozwiązań, aby skutecznie działać na rzecz ograniczenia ilości zużywanego plastiku.
Niedawno w sklepach sieci Lidl pojawiła się nowość – nowe opakowania na pomidory. Produkt jest teraz sprzedawany w szalce, a nie w kubeczku. Dzięki temu w ciągu najbliższego roku Lidl wprowadzi do obrotu aż o 55 ton mniej plastiku.
Małe kroki rodzą wielkie zmiany. Lidl Polska jest świadomy swojej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nieustannie dąży do redukcji zużywanych surowców. Jednym z takich działań jest zmiana opakowania pomidorów truskawkowych 250 g. Do tej pory pomidorki były sprzedawane w charakterystycznym kubeczku. Teraz jednak, dzięki zmianie opakowania na szalkę, ilość zużytego plastiku jest zredukowana aż o 43% w przypadku każdego jednostkowego opakowania.
Działania Lidl w kierunku eliminacji plastiku
Działania w kierunku eliminacji plastiku oraz międzynarodowa współpraca pomogły firmie Lidl osiągnąć, a nawet przekroczyć pułapy celów strategii REset Plastic, którą sieć realizuje od 2018 roku.
Skuteczność w realizacji ustalonych założeń skłoniły sieć do obrania jeszcze bardziej ambitnego kursu: do 2025 roku firma zmniejszy zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 30%, a do 2027 roku wartość ta zwiększy się do 35% w porównaniu z rokiem bazowym 2017.
Postępy Lidl Polska w 2022 roku w porównaniu z 2017 rokiem:
- Sieć zmniejszyła zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 29%.
- Firma wykorzystuje 11% materiałów pochodzących z recyklingu.
- W Lidl Polska udało się osiągnąć maksymalną zdolność do recyklingu dla 53% opakowań marek własnych.
Lidl Polska dokłada wysiłków, aby osiągnąć cele REset Plastic. Każde działanie mające na celu zapewnienie odpowiedzialnego korzystania z tworzyw sztucznych przyczynia się do większego dobra, zgodnie z wizją „mniej plastiku – obieg zamknięty”.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 850. Więcej o działaniach zrównoważonego rozwoju Lidl TUTAJ.
Comments 1