Strategia Mercedesa „Ambition 2039” przewiduje, że do końca 2023 roku wszystkie fabryki w Europie będą bezemisyjne. Cel ten wspiera uruchomienie w polskiej fabryce w Jaworze stacji ładowania samochodów elektrycznych.
GreenWay Polska uruchomił piętnaście stacji ładowania samochodów elektrycznych w fabryce Mercedes-Benz Manufacturing Poland w Jaworze. Urządzenia są już wykorzystywane do ładowania elektrycznej floty samochodów obsługujących tę pierwszą w Polsce fabrykę silników i baterii do aut elektrycznych Mercedes-Benz. Przy finalizacji projektu pobity został swoisty rekord – w ciągu jednego dnia Urząd Dozoru Technicznego dokonał odbioru największej liczby stacji w całej historii działalności GreenWay w Polsce.
GreenWay Polska dostarczył i zainstalował w fabryce Mercedes-Benz Manufacturing Poland w Jaworze 14 stacji Enelion Vertica o mocy 2×22 kW oraz 1 stację DC Delta UFC200 o mocy 150 kW z dwoma gniazdami CCS. Wcześniej, operator największej w Polsce sieci ładowania samochodów przygotował także fundamenty pod budowę nowych urządzeń.
15 stacji ładowania samochodów elektrycznych w fabryce Mercedes-Benz Manufacturing Poland w Jaworze
W ramach stałej współpracy z fabryką Mercedes-Benz Manufacturing Poland, GreenWay Polska zajmuje się również obsługą stacji według modelu Opero Basic, który umożliwia korzystanie ze stacji przez zdefiniowaną grupę odbiorców – w tym przypadku kierowców pojazdów elektrycznych z fabryki w Jaworze. Dodatkowo, w ramach usługi Opero, GreenWay zapewnia także wsparcie techniczne 24 godziny na dobę, zdalną konfigurację stacji oraz regularne raporty dotyczące ich wykorzystania.
Budowa infrastruktury ładowania w tak nowoczesnym zakładzie jak fabryka w Jaworze to dla nas kolejne doświadczenie we współpracy z rynkowym liderem – komentuje Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska. – Jesteśmy dumni z zaufania, jakim obdarzyli nas nasi partnerzy i z tego, że jako zespół znów udowodniliśmy nasze kompetencje techniczne, logistyczne i organizacyjne realizując złożony projekt w rekordowo szybkim czasie, także w obszarze odbiorów technicznych w UDT.
Strategia Mercedesa „Ambition 2039” przewiduje, że do końca 2023 roku wszystkie fabryki w Europie będą bezemisyjne (Jawor wyprzedził tę globalną zasadę), do końca dekady udział aut elektrycznych we flocie przekroczy 50 proc., a do 2039 r. cała flota będzie bezemisyjna. Dotyczy to także poddostawców. Do końca 2021 r. 75 proc. z nich podpisało tzw. „Ambition Letter”, w którym zobowiązali się dążyć do neutralności klimatycznej. Technologia blockchain już teraz umożliwia transparentne śledzenie m.in. zużycia surowców, śladu węglowego czy stopnia recyclingu również u kontrahentów.
Fabryka Mercedesa w Jaworze całkowicie neutralna pod względem emisji CO2
Nowoczesna fabryka na Dolnym Śląsku, w Jaworze jest połączeniem najwyższych standardów zrównoważonego rozwoju i Przemysłu 4.0. Jej uruchomienie pozwoliło na zwiększenie zdolności produkcyjnych koncernu w Europie Środkowo-Wschodniej oraz elastyczności i efektywności w globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz.
– Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że w Polsce można zbudować fabrykę, która zatrudnia prawie 1600 osób i jest zasilana w 100%. energią odnawialną. Nasz zakład jest całkowicie neutralny pod względem emisji CO2. Energia pochodzi z farmy wiatrowej, a ciepło z biomasy przetwarzanej w nowoczesnej ciepłowni – mówi Joerg Schmalenbach, CEO Mercedes-Benz Manufacturing Poland. – Następnym ważnym aspektem jest logistyka, którą również chcemy uczynić neutralną pod względem emisji CO2. Uruchomienie infrastruktury ładowania na terenie fabryki to kolejny krok w realizacji tych założeń.
To kolejna współpraca GreenWay z dużym partnerem biznesowym. W ubiegłym roku spółka uruchomiła w centrach logistycznych InPost aż 201 stacji ładowania. Od lat jest także operatorem infrastruktury ładowania należącej do wiodących marek jak np. IKEA, Leroy Merlin, Hyundai i wielu innych.
Comments 1