Grupa Kappahl – właściciel marek modowych Kappahl i Newbie – opublikowała właśnie raport zrównoważonego rozwoju za 2023 rok. Sieć przyspiesza transformację i podejmuje istotne kroki na drodze do przejrzystego i odpowiedzialnego działania, ograniczającego bezwzględną emisję dwutlenku węgla o 15 proc. od 2022 r.
Ponadto firma Kappahl przyjęła swój cel klimatyczny zakładający redukcję bezwzględnej emisji dwutlenku węgla o 50,4 proc. do 2032 r. Cel został zatwierdzony przez SBTi.
Kontynuujemy prace nad wytwarzaniem produktów o mniejszym negatywnym wpływie na środowisko i ludzi, a w przyszłości jeszcze bardziej będziemy angażować klientów w tę podróż. To wspólnie z naszymi klientami tworzymy to, co najlepsze – mówi Elisabeth Peregi, dyrektor generalna i prezes Grupy Kappahl.
Grupa Kappahl niedawno wyznaczyła sobie nowy, wyższy cel, jakim jest tworzenie odpowiedzialnego świata mody i pragnie być jednym z liderów w branży. W tegorocznym raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju Kappahl przedstawia rezultaty swoich ambitnych celów w trzech głównych obszarach: klimat i środowisko, zrównoważony rozwój społeczny oraz przejrzystość i zaangażowanie.
Oprócz 15 proc. redukcji emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem ubiegłym, Kappahl produkuje obecnie 86 proc. swojej odzieży z certyfikowanych i/lub identyfikowalnych materiałów, które mają mniejszy wpływ na środowisko niż materiały produkowane konwencjonalnie. W przypadku bawełny 100 proc. cel osiągnięto już w 2020 r.
GOZ w strategii Kappahl i Newbie
Marki Kappahl i Newbie również poszerzają swoją ofertę zgodnie ze strategią o obiegu zamkniętym. Celem Grupy jest wprowadzenia do obrotu w myśl GOZ połowy asortymentu do 2026 r. Duży nacisk kładzie się również na zwiększanie świadomości klientów na temat wysiłków Kappahl na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Grupa osiągnęła także ważny kamień milowy w kwestii przejrzystości, wraz z wprowadzeniem w 2022 r. narzędzia identyfikowalności TrusTrace, które w 2023 r. zostało jeszcze bardziej rozszerzone i obecnie obejmuje całą ofertę dżinsową Kappahl. W przyszłym roku Kappahl zamierza zapewnić pełną identyfikowalność od włókna po odzież w całym asortymencie.
– Przejrzystość jest kluczowym czynnikiem w realizacji naszego wyższego celu, jakim jest stworzenie odpowiedzialnego świata mody. Identyfikowalność sprawia, że firmy są odpowiedzialne za prawa pracownicze i jest ważnym narzędziem pomagającym w radzeniu sobie z branżą stojącą przed znaczącymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju społecznego. Wgląd w nasz łańcuch wartości umożliwia nam jako firmie, a także naszym klientom, podejmowanie zrównoważonych decyzji, zarówno pod względem praw człowieka, jak i środowiska – mówi Sandra Roos, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Kappahl.
Kappahl angażuje klientów w świat zrównoważonej mody
Kolejnym kluczowym czynnikiem dla Kappahl jest większe zaangażowanie klientów w podróż ku światu zrównoważonej mody. Oprócz wprowadzenia nowej obietnicy usług i wzmocnienia kompetencji w zakresie komunikowania i wyjaśniania klientom kwestii zrównoważonego rozwoju, nastąpił wzrost oferty produktów pochodzących z recyklingu w sklepach oraz przetestowano różne rozwiązania mające na celu przedłużenie żywotności odzieży.
Cyfrowe paszporty produktów
Elisabeth Peregi, dyrektor generalna i prezes Grupy Kappahl, podkreśla znaczenie obecnie realizowanego projektu pilotażowego dotyczącego cyfrowych paszportów produktów.
– Jest wiele osiągnięć, z których jestem dumna, ale jeśli miałabym w tym roku wyróżnić kilka rzeczy, to przede wszystkim nasza praca z cyfrowymi paszportami produktów i ciągłe badanie oferty o obiegu zamkniętym. Kontynuujemy także prace nad wytwarzaniem produktów o mniejszym negatywnym wpływie na środowisko i ludzi, a w przyszłości jeszcze bardziej będziemy angażować klientów w tę podróż. To wspólnie z naszymi klientami tworzymy to, co najlepsze – podsumowuje Elisabeth Peregi, dyrektor generalna i prezes Grupy Kappahl.
Najważniejsze działania Grupy Kappahl w obszarze zrównoważonego rozwoju:
2008: audyt wszystkich fabryk Kappahl i ponad 130 dostawców
2020: Kappahl kupuje bawełnę wyłącznie z certyfikowanych i/lub identyfikowalnych źródeł
2020: Wszystkie produkty Grupy Kappahl są transportowane drogą morską (od 2023 zasilane biopaliwami)
2020: Kappahl wykorzystuje we wszystkich swoich obiektach w 100 proc. energię odnawialną.
2023: Wszystkie produkty z gamy dżinsów umożliwiają identyfikację od włókna po odzież
2023: Kappahl podpisuje nowe Międzynarodowe Porozumienie w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w przemyśle tekstylnym i odzieżowym
2024: Cele klimatyczne Kappahl zostają zatwierdzone przez SBTi
2024: Kappahl otrzymuje certyfikat GOTS (Global Organic Textile Standard – międzynarodowy standard certyfikujący wyroby tekstylne)
2024: 86 proc. całej odzieży (niezależnie od materiału) jest wykonane z certyfikowanych i/lub identyfikowalnych źródeł
Pełna treść Raportu Zrównoważonego Rozwoju Grupy Kappahl dostępna TUTAJ.
Comments 2