Kappahl Group, właściciel marek modowych Kappahl i Newbie, ogłasza swoje postępy w realizacji celu związanego z tworzeniem ubrań z tkanin o niższym wpływie na środowisko. Marka stawia sobie za cel, aby do 2025 roku wszystkie ubrania były wykonane z materiałów o niższym wpływie na środowisko.
– Wygląd ubrań oraz wygoda ich noszenia mają ogromne znaczenie. Jednak ważne jest także, jaki wpływ ma produkcja odzieży na ludzi i środowisko naturalne. Mniejsze zużycie wody, środków chemicznych i energii w procesie upraw i produkcji są bardzo ważne, jeśli chcemy działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Certyfikowana bawełna i przetworzone włókna poliestrowe to przykłady tkanin, których użycie zmniejsza wpływ na klimat w porównaniu z produkcją konwencjonalną – mówi Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl.
Obecnie 86 proc. asortymentu powstaje z certyfikowanych i/lub identyfikowalnych materiałów, które mają mniejszy wpływ na środowisko niż te tradycyjnie produkowane. Co więcej, w 2020 roku Kappahl osiągnął cel, jakim było wykorzystanie wyłącznie certyfikowanej bawełny.
Strategia zrównoważonego rozwoju Kappahl
Wskaźnik strategii zrównoważonego rozwoju Kappahl Group wskazuje na znaczące postępy: w 2021 roku udział odzieży z tkanin o mniejszym wpływie na środowisko wynosił 75 proc., w 2022 roku wzrósł do 80 proc., a w 2023 roku osiągnął 86 proc. Marka stawia sobie za cel, aby do 2025 roku wszystkie ubrania były wykonane z materiałów o niższym wpływie na środowisko.
W najnowszym raporcie zrównoważonego rozwoju za rok 2023, Kappahl Group przedstawia wyniki realizacji celów w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, skupiając się na trzech głównych obszarach: klimat i środowisko, zrównoważony rozwój społeczny oraz przejrzystość i zaangażowanie.
O Kappahl
Założona w 1953 roku w Mölndal, na południu Szwecji, Kappahl Group jest wiodącą siecią odzieżową w krajach skandynawskich i jedną z czołowych w Europie Północnej. Posiada blisko 360 sklepów stacjonarnych w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Polsce i Wielkiej Brytanii oraz rozbudowaną platformę e-commerce.