Szwedzki koncern modowy H&M przedstawił roczny przegląd postępów w realizacji zintegrowanych celów finansowych i zrównoważonego rozwoju. W 2023 roku Grupa o 24 proc. zredukowała emisję CO2, obniżyła zużycie energii o 29 proc. i poczyniła postępy w obszarze recyklingu.
– Ponieważ świat stoi przed poważnymi wyzwaniami społecznymi, środowiskowymi i gospodarczymi, ważniejsze niż kiedykolwiek jest dla nas dalsze zaangażowanie w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu modowego o obiegu zamkniętym. Ambitne i konkretne działania mające na celu ograniczenie emisji i zużycia zasobów muszą iść w parze z przyczynianiem się do sprawiedliwej transformacji dla milionów ludzi, dla których przemysł modowy jest źródłem utrzymania – mówi Leyla Ertur, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie H&M.
Na liście najważniejszych postępów Grupy w obszarze zrównoważonego rozwoju w 2023 r. są:
- 22-proc. redukcja emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu dostaw Grupy H&M i 24-procentowa redukcja emisji gazów cieplarnianych we własnej działalności (od wartości bazowej na 2019 rok), co przybliża firmę do celu, jakim jest zmniejszenie bezwzględnej emisji o 56 procent w zakresach do 2030 r.
- Grupa H&M w dalszym ciągu czyni postępy w realizacji swojego celu, zgodnie z którym do 2030 r. 100 proc. materiałów będzie poddawanych recyklingowi lub pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Udział materiałów pochodzących z recyklingu wyniósł 25 proc., a liczba ta zostanie podwojona nie później niż do 2030 r.
- 29-proc. redukcja zużycia energii elektrycznej (na metr kwadratowy – w sklepach grupy w porównaniu z 2016 r., Co oznacza, że Grupa przekroczyła cel redukcji o 25 proc. siedem lat wcześniej.
- Redukcja opakowań z tworzyw sztucznych o 55 proc. (od wartości bazowej z 2018 r.). Grupa H&M kontynuowała także prace nad osiągnięciem celu, jakim jest wykorzystywanie do 2030 r. w opakowaniach wyłącznie materiałów pochodzących z recyklingu lub pochodzących ze zrównoważonych źródeł, osiągając 79 proc. w 2023 r.
Grupa H&M (Hennes&Mauritz AB) została założona w Szwecji w 1947 roku i jest notowana na sztokholmskiej giełdzie NASDAQ. Oprócz marki H&M w skład Grupy wchodzą również takie marki jak: COS, Monki, Weekday i Other Stories, H&M Home i Arket oraz Afound. Grupa posiada 4, 2 tys. sklepów w 76 krajach. W Polsce marka jest obecna od ponad 20 lat i posiada ponad 170 sklepów. Pełny Raport Zrównoważonego Rozwoju Grupy H&M za 2023 r. TUTAJ.