McDonald’s, partner polskiej branży rolno-spożywczej, angażuje się w inicjatywę Agro Woman wspierającą kobiety w tym sektorze. W marcu wystartował pilotażowy program mentoringowy, którego celem jest wsparcie rozwoju zawodowego rolniczek, jak również stworzenie przestrzeni do dyskusji m.in. na temat innowacji czy roli zrównoważonego rozwoju.
Wśród jego mentorek znajduje się Anna Borys, Impact Director McDonald’s Polska. Inicjatorem Agro Woman jest Polskie Stowarzyszenie Zrównoważonego Rolnictwa i Rozwoju.
Zrównoważone rolnictwo jest jednym z priorytetowych działań McDonald’s. Firma współpracuje z ponad 40 polskimi dostawcami, a pośrednio z 80 tysiącami polskich gospodarstw rolnych. Wspólnym celem McDonald’s oraz wszystkich partnerów firmy na rynku są inwestycje w prośrodowiskowe innowacje.
W ciągu najbliższych kilkunastu lat McDonald’s planuje osiągnięcie zerowej emisyjności. Elementem zrównoważonego rolnictwa jest różnorodność i otwartość, którą McDonald’s wspiera m.in. poprzez inicjatywę Agro Woman.
– Elementem zrównoważonego rolnictwa, jest różnorodność i otwartość. Dzięki zaangażowaniu w program Agro Woman Mentoring 2024 mamy możliwość wsparcia kobiet. 1/3 polskich gospodarstw rolnych prowadzona jest przez kobiety, dlatego jako ważny partner tej branży, z dumą angażujemy się w działania promujące kobiety w tym sektorze – komentuje Anna Borys, Impact Director McDonald’s Polska.
Pilotażowy program skierowany jest do kobiet mieszkających na wsi, które prowadzą działalność biznesową związaną z produkcją lub przetwórstwem żywności.
W projekcie przewidziano 16 miejsc, po jednym na każde województwo. Inicjatywa mentoringowa zaplanowana jest na okres 6 miesięcy i będzie miała charakter regularnych spotkań z przedstawicielkami firm rolno-spożywczych oraz ekspertami branży. Udział w programie jest całkowicie bezpłatny. Inicjatorem Agro Woman jest Polskie Stowarzyszenie Zrównoważonego Rolnictwa i Żywności.