Branża hotelarska ma za sobą udany rok, choć wymagał on od hotelarzy dostosowania się do dynamicznych zmian rynkowych i rosnących oczekiwań gości. Liczne nowo powstające obiekty są dodatkowym dowodem na dobrą kondycję sektora. Co przyniesie rok 2025? Eksperci przewidują, że kluczowymi czynnikami sukcesu będą zrównoważony rozwój oraz rosnące znaczenie turystyki biznesowej.
Jerzy Sobczak, General Manager, Czarny Potok Resort SPA & Conference:
Branża hotelarska, choć boryka się z wyzwaniami, które wynikały z globalnych kryzysów, wciąż ma przed sobą perspektywy wzrostu. W naszym hotelu udało się dostosować do zmieniających się warunków, wdrażając innowacje, odpowiadając na potrzeby gości oraz reagując na zmiany rynkowe. W nadchodzących miesiącach będziemy koncentrować się na dalszym urozmaicaniu oferty, wdrażaniu bardziej zrównoważonych rozwiązań oraz wykorzystaniu nowych technologii, aby zwiększyć komfort i satysfakcję naszych gości.
Marzena Bednarczyk, Dyrektor Hotelu Dana w Szczecinie:
Kolejny rok w hotelarstwie z pewnością będzie okresem dalszej adaptacji do zmieniających się oczekiwań gości oraz wyzwań ekonomicznych. Po pierwsze, coraz większy nacisk będzie kładziony na elastyczność oferty. Klienci będą oczekiwać większej elastyczności w rezerwacjach, zwłaszcza w kontekście niepewności związanej z sytuacją geopolityczną oraz gospodarczą. Przewidywana jest także kontynuacja trendu poszukiwania bezpiecznych i komfortowych destynacji, z naciskiem na hotele oferujące wysoki standard higieny i bezpieczeństwa.
Po drugie, wzrośnie znaczenie turystyki zrównoważonej. Klienci, zwłaszcza młodsze pokolenia, coraz częściej wybierają obiekty hotelowe, które dbają o środowisko, oferują ekologiczne rozwiązania oraz angażują się w społecznie odpowiedzialne inicjatywy. Dodatkowo, możemy spodziewać się dalszego wzrostu zainteresowania turystyką MICE, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Rozwój oferty dla turystów indywidualnych, w tym wellness i turystyki zdrowotnej, również będzie wciąż rosnącym trendem.
Weronika Kacprzak, Dyrektor Hotelu 500 w Strykowie:
Kolejny rok będzie kontynuacją wielu trendów, które funkcjonują już od kilku lat. Branża hotelarska kładzie duży nacisk na zrównoważony rozwój, który jest odpowiedzią na oczekiwania naszych partnerów biznesowych. Nadal ważnym czynnikiem w wyborze obiektu hotelowego będzie personalne podejście do klienta oraz indywidualna oferta, na co stawiamy w naszych realizacjach.
Katarzyna Szajnwald, Dyrektor Hotelu 500 Premium Zegrze:
Jeśli chodzi o rynkowe trendy i branżowe zmiany, z naszej perspektywy z jednej strony dostrzegamy rosnące znaczenie nowych technologii i zaplecza technicznego, jak również powolne “przedzieranie się” tematów związanych z ekologią i zrównoważonym rozwojem, choć nadal nie są to kryteria decydujące o wyborze danego hotelu. Myślę, że jednym z kluczowych czynników, który przyciąga naszych gości, jest zapewnienie spersonalizowanej obsługi, duża elastyczność i indywidualne podejście, co przekłada się na bardzo dobrą atmosferę samej współpracy, jak i pobytu w danym hotelu.
Dużym wyzwaniem dla branży hotelarsko-gastronomicznej, która cechuje się m.in. sezonowością, pozostaje przyciąganie i utrzymanie wartościowych pracowników. W kontekście sukcesów ostatniego roku możemy pochwalić się tym, że nasz hotel jest pod kątem zatrudnionego zespołu wyjątkowy. Mamy na pokładzie stałych, wieloletnich pracowników i bardzo małą rotację, co ma ogromny wpływ na wspomnianą wcześniej rodzinną atmosferę, która udziela się gościom. To duży atut, który staramy się pielęgnować.
Anna Operacz, Dyrektor Hotelu 500 w Tarnowie Podgórnym:
Największym wyzwaniem mijającego roku, które utrzyma się także w roku 2025 jest konieczność dopasowania się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań klientów, głównie w kontekście personalizacji usług. Zaobserwowaliśmy też, że coraz większa liczba gości zwraca uwagę na ekologiczne rozwiązania, dlatego też planujemy zwiększenie inwestycji na technologie energooszczędne, ograniczanie odpadów czy promowanie lokalnych produktów.
W kontekście wyzwań nie można też zapomnieć o rosnącej konkurencji na rynku oraz potrzebie podtrzymywania lojalności wśród klientów, np. poprzez niezapomniane doświadczenia i indywidualne podejście, które pozwalają wyróżnić się na tle innych obiektów. Utrzymanie równowagi pomiędzy tymi wyzwaniami a rentownością będzie fundamentalne dla sukcesu hoteli w nadchodzącym roku.
Kompleks Czarny Potok Resort&Spa w Krynicy Zdroju, Hotel Dana w Szczecinie, sieć Hoteli 500 nad Zegrzem, w Tarnowie Podgórnym oraz w Strykowie znajdują się w portfolio J.W. Construction.