Xiaomi, sprzedawca elektroniki użytkowej, zaprezentował swoją pierwszą Białą Księgę dotyczącą działań na rzecz klimatu. Projekt szczegółowo opisuje w jaki sposób firma pracuje nad złagodzeniem zmian klimatycznych. Alain Lam Sai-wai, wiceprezes i dyrektor finansowy Xiaomi, przedstawił Białą Księgę podczas konferencji COP28, najważniejszego szczytu klimatycznego w tym roku.
Xiaomi zawsze kierowało się innowacjami technologicznymi, a nasze podejście do transformacji zeroemisyjnej nie jest inne. Nasze nieustanne dążenie do innowacji technologicznych jest sercem zielonej transformacji firmy. Dzięki innowacjom technologicznym stale zwiększamy wydajność naszych produktów i w zrównoważony sposób rozwijamy cały cykl życia produktu, przyczyniając się w ten sposób do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (UN SDGs), tym samym biorąc na siebie odpowiedzialność za planetę – powiedział w swoim przemówieniu Alain Lam, wiceprezes i dyrektor finansowy Xiaomi.
Droga Xiaomi do zerowej emisji CO2
W dokumencie szczegółowo opisano filozofię zerowej emisji dwutlenku węgla Xiaomi, w tym wykorzystanie sztucznej inteligencji AIoT (Artificial Internet of Things) do tworzenia ekologicznych produktów i zrównoważonych łańcuchów dostaw. Celem firmy jest ułatwienie przejścia na zerową emisję dwutlenku węgla zarówno w przemyśle jak i w całym społeczeństwie.
Droga Xiaomi do zerowej emisji CO2 netto jest zgodna z wytycznymi ISO Net Zero, powszechnie przyjętym narzędziem dla rządów, dążących do obniżenia emisji gazów cieplarnianych netto. W swoich dotychczasowych obszarach działalności, firma zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2040 roku.
Jak Xiaomi obniża emisję dwutlenku węgla?
Xiaomi obniża emisję dwutlenku węgla poprzez poprawę efektywności energetycznej i wdrażanie inteligentnych praktyk produkcyjnych. Zachęca również swoich partnerów do ustanawiania celów klimatycznych, które są zgodne z jej zobowiązaniem do osiągnięcia neutralności węglowej. Wiąże się to z przejściem na odnawialne źródła energii i lepszym wykorzystaniem surowców, zwiększeniem recyklingu i stopnia użycia. Xiaomi zobowiązuje się do przejrzystości, odpowiedzialności i regularnych audytów w celu zapewnienia postępów w dekarbonizacji.
Filozofia zerowej emisji dwutlenku węgla Xiaomi sprawiła, że jej produkty i usługi są bardziej wydajne, ekonomiczne i przyjazne dla środowiska. Firma wykorzystuje również technologię sztucznej inteligencji w produkcji, aby zwiększyć wydajność i innowacyjność. Sztuczna inteligencja Xiaomi umożliwia konsumentom bardziej zrównoważony styl życia. Przykładowo, Xiaomi pomaga zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w gospodarstwach domowych i zużycie energii, dzięki zastosowaniu inteligentnych sprzętów domowych.
Sztuczna inteligencja umożliwi bardziej efektywne zarządzanie energią
Platforma AIoT firmy Xiaomi umożliwia użytkownikom łatwiejsze śledzenie zużycia energii elektrycznej i bardziej efektywne zarządzanie energią. Xiaomi oferuje również urządzenia osobiste typu wearables i urządzenia mobilne, aby zapewnić wysokiej jakości, niskoemisyjne doświadczenia użytkownikom.
Nowo ogłoszona przez firmę strategia inteligentnego ekosystemu „Human x Car x Home” integruje ponad 200 kategorii produktów, łączy 820 milionów urządzeń i obejmuje ponad 95% scenariuszy użytkownika, aby zapewnić najwyższą wydajność urządzeń ekosystemu za pośrednictwem jednego, zintegrowanego systemu. Xiaomi HyperOS ma zminimalizować redundancję, zwiększyć efektywność energetyczną, zmniejszyć liczbę odpadów elektronicznych i przyspieszyć realizację globalnych celów zrównoważonej konsumpcji.
Xiaomi na rzecz rozwoju modelu biznesowego o obiegu zamkniętym
Ponadto Xiaomi zwiększa wysiłki na rzecz rozwoju modelu biznesowego o obiegu zamkniętym. Firma wezwała do podjęcia szeregu globalnych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym ustalenia celów zerowej emisji CO2 netto, dołączenia do inicjatywy GE100%, rozszerzenia programów recyklingu odpadów elektronicznych i zwiększenia wykorzystania energii odnawialnej. W latach 2022-2026 Xiaomi planuje poddać recyklingowi 38 000 ton e-odpadów i zainwestować w szeroką gamę projektów związanych z energią odnawialną.
O Xiaomi
Xiaomi Corporation została założona w kwietniu 2010 roku. Od 9 lipca 2018 jest notowana na giełdzie w Hongkongu (1810.HK). Xiaomi to firma internetowa oferująca elektronikę użytkową, smartfony i inteligentny sprzęt podłączony za pośrednictwem platformy „Internetu rzeczy” IoT (Internet of Things).
Xiaomi konsekwentnie buduje swój wizerunek opierając się na relacjach z użytkownikami. Firma nieustannie szuka innowacyjnych rozwiązań, stawiając na pierwszym miejscu jakość i wydajność. Xiaomi tworzy produkty dostępne w uczciwych cenach, aby każdy miał możliwość podwyższania komfortu swojego życia dzięki technologii.
Xiaomi jest jedną z wiodących na świecie firm produkujących smartfony. We wrześniu 2023 r. miesięczna liczba aktywnych użytkowników (ang. MAU) systemu MIUI osiągnęła około 623 milionów na całym świecie. Firma stworzyła również wiodącą na świecie konsumencką platformę AIoT (AI + IoT), z 699 milionami podłączonych inteligentnych urządzeń (z wyłączeniem smartfonów, laptopów i tabletów) na dzień 30 września 2023 roku. Produkty Xiaomi są dostępne w ponad 100 krajach i regionach na całym świecie. W sierpniu 2023 r. Xiaomi znalazło się na liście Fortune Global 500 piąty rok z rzędu, zajmując 360. miejsce.
Xiaomi wchodzi w skład indeksu Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index i Hang Seng China 50 Index.