16 września na terenie warszawskiego Centrum Handlowego Blue City spółka Polenergia eMobility uruchomiła hub ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycja powstała w ramach realizowanego przez Blue City projektu modernizacji energetycznej i zawartej z Grupą Polenergia umowy na dostawy zielonej energii.
Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowany jest przy parkingu wielopoziomowym, od ulicy Opaczewskiej. Zaprojektowany został w formie strefy relaksu, z elementami zieleni i małej architektury. Korzystający z e-mobilności kierowcy mogą wybrać tradycyjne ładowarki AC lub szybkie ładowarki DC, umożliwiające ładowanie aut prądem stałym w krótkim czasie. Stacja jednocześnie może obsłużyć 8 pojazdów.
– Liczba samochodów elektrycznych w Polsce dynamicznie rośnie, a wraz z nią – popyt na infrastrukturę stacji ładowania. Polenergia eMobility wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, oddając nowy hub wyposażony w szybkie stacje ładowania o łącznej mocy blisko 1 MW. Zielona strefa, którą uruchomiliśmy w przy Blue City Warszawie to kolejne, strategiczne miejsce wyposażone w nasze ładowarki elektryczne. Tworzymy infrastrukturę, która nie tylko spełnia, ale wręcz przewyższa oczekiwania współczesnych użytkowników pojazdów elektrycznych – mówi Piotr Maciołek, Członek Zarządu Polenergia S.A.
Za projekt i wykonawstwo stacji odpowiedzialna jest spółka Polenergia eMobility, specjalizująca się w budowie i zarządzaniu własnymi stacjami ładowania pojazdów elektrycznych. Spółka jest częścią Grupy Polenergia – największej polskiej prywatnej grupy energetycznej, działającej w obszarze wytwarzania energii z odnawialnych i niskoemisyjnych gazowych źródeł, dystrybucji i obrotu oraz sprzedaży energii elektrycznej dla klientów detalicznych i biznesowych. Kreuje innowacyjne rozwiązania łączące zeroemisyjną energetykę systemową z energetyką prosumencką.
– Otwarcie nowoczesnej stacji ładowania e-pojazdów to niezwykle ważny krok w naszej transformacji energetycznej. Dzięki doświadczeniu Polenergia eMobility miejsce zaprojektowane zostało z myślą o wygodzie zarówno naszych klientów, jak i wszystkich warszawiaków, którzy mają tu łatwy dojazd oraz mogą korzystać ze stacji w dowolnych godzinach, a także w przyjemnym otoczeniu – komentuje Yoram Reshef, wiceprezes zarządu Blue City.
O Centrum Handlowym Blue City
Blue City to centrum handlowe czwartej generacji, łączące funkcję handlową, rozrywkową i biurową. Oferuje ponad 200 sklepów, punktów gastronomicznych, usługowych i rozrywkowych, nowoczesne kino, klub fitness, liczne atrakcje dla dzieci oraz kilkadziesiąt wydarzeń specjalnych rocznie. Na trzech najwyższych piętrach centrum funkcjonuje strefa gastronomii i rozrywki, która jest otwarta również we wszystkie niedziele. Centrum Handlowe Blue City było wielokrotnie wyróżniane za komfort zakupów i przyjazność klientom oraz docenione za proekologiczność certyfikatem BREEAM In-Use.