Tydzień Lasów to coroczna, globalna kampania realizowana przez FSC, organizację wyznaczającą standardy dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej. W tym roku akcja odbędzie się w dniach 21-27 września 2024 r.
Celem kampanii jest zwiększanie świadomości na temat odpowiedzialnego zarządzania lasami oraz wpływu tych akcji na przeciwdziałanie zmianie klimatu i spadkowi bioróżnorodności.
Trzy kluczowe aspekty tegorocznej kampanii Tydzień Lasów
Tegoroczna edycja koncentruje się na podkreślaniu małych działań, które podejmowane wspólnie mogą prowadzić do dużych zmian. W tym roku FSC skupi się na trzech kluczowych aspektach: magazynowaniu przez drzewa dwutlenku węgla, utrzymaniu bioróżnorodności jako fundamentu rozwoju życia i gospodarki na świecie, a także podkreślaniu znaczenia lasów jako źródła utrzymania dla lokalnych społeczności i ludności rdzennej.
Zdrowe ekosystemy leśne to wymierne korzyści dla ludzi i planety, dlatego tak ważna jest odpowiedzialna gospodarka tych obszarów. Potwierdzeniem dobrych praktyk leśnych jest certyfikacja FSC – poświadcza ona, że dany las jest zarządzany bez szkody dla środowiska i osób z nim związanych – społeczności lokalnych i pracowników leśnych.
Dla kogo Tydzień Lasów?
Do akcji zapraszane są podmioty posiadające certyfikat lub licencję promocyjną FSC. Zaangażować mogą się zarówno małe firmy rodzinne, jak i duże organizacje reprezentujące różnorodne branże. Wśród uczestników mogą znaleźć się przedsiębiorstwa związane z pozyskiwaniem i przetwarzaniem drewna, takie jak tartaki, firmy meblarskie oraz producenci papieru i opakowań. Jednak inicjatywa przyciąga także wydawnictwa, sieci handlowe, markety budowlane czy producentów zabawek.
Źródło: FSC
Comments 1