Sieć kawiarni Starbucks z początkiem 2024 r. oferuje klientom opcję korzystania z własnego kubka przy składaniu zamówień mobilnych i w punktach typu drive-thru. Osiągnięcie tego celu jest kamieniem milowym międzynarodowej marki, która postawiła sobie cel redukcji odpadów o 50 procent do 2030 roku.
Na razie opcję skorzystania z własnego, czystego kubka mają klienci w wybranych kawiarniach i punktach partnerskich Starbucks w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie podczas składania zamówień w kawiarni, w kasach drive-thru lub przy zamawianiu z wyprzedzeniem za pomocą aplikacji Starbucks. Z uwagi na to, że większość napojów w Starbucks jest spożywana w podróży, to, jak informują przedstawiciele sieci, kamień milowy i przykład zaangażowania Starbucks w redukcję odpadów.
– W Starbucks dążymy do tego, by w przyszłości każdy napój mógł być podawany w kubku wielokrotnego użytku – mówi Michael Kobori, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Starbucks. Oferowanie klientom jeszcze szerszej opcji korzystania z własnego kubka podczas wizyty w Starbucks, to konkretny postęp w kierunku tej przyszłości. Wiemy, że nasi klienci są zaangażowani w ochronę planety, a teraz mogą dołączyć do naszych wysiłków, by oddawać więcej niż biorą, niezależnie od tego, jak składają zamówienia.
Cel Starbucks: Redukcja odpadów o 50 procent do 2030 roku
Starbucks jest pierwszą sieciową kawiarnią w USA, która daje klientom możliwość używania własnego kubka przy składaniu zamówień mobilnych. W Kanadzie Starbucks jest pierwszą kawiarnią, która oferuje klientom opcję korzystania z własnego kubka przy składaniu mobilnych zamówień na wszystkie napoje we wszystkich rozmiarach. To część większego ruchu kulturowego, który firma prowadzi, zmierzając w kierunku upowszechniania kubków wielokrotnego użytku i rezygnacji z jednorazowych plastików.
– Jak wiemy, najbardziej zrównoważonym rozwiązaniem jest prawdopodobnie ten kubek, który już posiadasz. Przynoszenie swojego kubka do sklepów to istotny krok w redukcji odpadów z jednorazowego opakowania. Starbucks jest liderem w tej dziedzinie i pierwszy krajowy detalista oferujący zamówienia na kubki osobiste we wszystkich kanałach, włączając w to zamówienia mobilne – mówi Kate Daly, Dyrektor Zarządzająca w Closed Loop Partners.
Jak Starbucks zachęca do korzystania z własnych kubków
Starbucks zachęca klientów do korzystania z własnych kubków. Klienci w wybranych punktach sieci w USA i Kanadzie, którzy przyniosą dowolny czysty, osobisty kubek, otrzymają zniżkę w wysokości 10 centów na swój napój, a w USA członkowie programu Starbucks Rewards otrzymają dodatkowo 25 punktów bonusowych.
Klienci w kawiarni informują baristę przy składaniu zamówienia, że przynieśli swój własny kubek i przekazują go bariście. Klienci, którzy wybierają opcję konsumpcji na miejscu w kawiarni, mogą również poprosić o ceramiczny lub szklany kubek wielokrotnego użytku w większości punktów. Podczas składania zamówienia w kasie drive-thru, klienci zamawiają swój napój jak zwykle i informują baristę, że przynieśli swój własny kubek. Przy okienku odbiorczym, barista odbierze kubek klienta bez pokrywki, używając bezkontaktowego pojemnika w celu zapewnienia higieny i bezpieczeństwa. Napój zostanie również zwrócony w ten sam sposób. Kiedy klienci składają zamówienie za pomocą aplikacji Starbucks, najpierw wybierają opcję „Personal Cup” w menu dostosowań i kontynuują zamówienie jak zwykle.
Testy Starbucks
Pomysł i stworzenie opcji zamawiania napojów do kubków osobistych we wszystkich kanałach jest wynikiem testów w Laboratorium Innowacji Starbucks Tryer. Starbucks od 30 lat promuje usługę kubków wielokrotnego użytku, a w ostatnich latach przeprowadził ponad 20 testów tej opcji w lokalach na całym świecie, planując kolejne testy w tym roku.
Zrównoważone działania Starbucks w Polsce
Na polskim rynku działają 73 kawiarnie Starbucks. Marka wsłuchuje się w potrzeby swoich gości i systematycznie dostosowuje do nich swoją ofertę. Jedną z ważniejszych i długo wyczekiwanych zmian w 2023 roku było wprowadzenie możliwości zamiany mleka do kawy na dowolny roślinny napój bez dodatkowych opłat. Wydarzyło się to już w styczniu 2023. Ponadto sieć od lat kojarzona jest z aktywności typu „Zabierz fusy do domu” czy „Z własnym kubkiem”. Starbucks może też pochwalić się kilkuletnią już współpracą z aplikacją „Too Good To Go”.
Comments 1