Grupa Lorenz – producent przekąsek – dołączyła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi) w 2022 roku stawiając przed sobą cel redukcji emisji dwutlenku węgla. Zarówno krótko- jak i długoterminowe plany Grupy na rzecz poprawy klimatu zostały właśnie zatwierdzone przez SBTi.
Lorenz od dawna pracuje nie tylko nad zmniejszeniem zużycia energii w cyklu produkcyjnym, ale też nad usprawnieniem produkcji własnej energii odnawialnej. Pod koniec 2022 roku przystępując do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), Grupa Lorenz uczyniła ważny krok w celu umocnienia swojego zaangażowania i ambicji w zakresie ochrony klimatu. Stała się w ten sposób jedną z pierwszych firm w branży, która oprócz tradycyjnych celów redukcyjnych, wyznaczyła sobie również cele ochrony i regeneracji gruntów rolnych oraz długoterminowy cel zerowej emisji netto.
Plany te zostały teraz oficjalnie zatwierdzone przez SBTi. Obrane przez Grupę Lorenz cele podzielono na krótko- i długoterminowe, wprowadzając też rozróżnienie ze względu na obszary emisji – leśne, gruntowe, rolnicze (FLAG – skrót od Forest, Land and Agriculture) i pozarolnicze (non-FLAG).
– Wspólnie jako społeczeństwo możemy ograniczyć globalne ocieplenie. Chcemy spełnić nasze zobowiązania i wnieść swój wkład w realizację tego kluczowego dla naszej planety celu – mówi Miriam Wollny, manager ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz. – W naszej działalności istotne jest opieranie naszych aktywności na podejściu naukowym. Dlatego cieszymy się, że SBTi oficjalnie potwierdziło zgodność naszych celów na rzecz poprawy klimatu z najnowszymi klimatycznymi odkryciami naukowymi – dodaje.
Zobowiązania Grupy Lorenz
- zmniejszenie bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 42 proc. w zakresie 1 i 2 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020. W tym celu firma skupia się na optymalizacji energetycznej i rozbudowie źródeł energii odnawialnej
- redukcja bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych o 25 proc. w zakresie 3 do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020. Największy udział przypada tutaj na obszar „Towarów Zakupionych” obejmujący surowce i materiały opakowaniowe oraz obszar transportu i logistyki. Właściwa współpraca z dostawcami i usługodawcami jest więc kluczem do osiągnięcia zamierzonych celów redukcyjnych.
- redukcja bezwzględnych emisji FLAG o 30,3 proc. do 2030 roku w stosunku do roku bazowego 2020. W związku z tym firma zobowiązuje się do stosowania metod rolnictwa regeneratywnego. Z początkiem 2023 roku Grupa Lorenz wspólnie z firmą Klim GmbH rozpoczęły projekt wspierający stosowanie tego typu rolnictwa w uprawie ziemniaków zlokalizowanych w Niemczech.
- osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku wzdłuż całego łańcucha wartości. Początkowo obejmować ma to długoterminową redukcję emisji CO2 i neutralizację pozostałych emisji, do której prowadzi pochłanianie i składowanie dwutlenku węgla.
SBTi to współpraca między Carbon Disclosure Project (CDP), United Na ons (ONZ) Global Compact, World Resources Ins tute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi definiuje i promuje najlepsze praktyki w zakresie redukcji emisji i celów zerowej emisji ne o (net-zero emissions) zgodnie z nauką o klimacie, oferuje wsparcie techniczne i zasoby dla firm, które ustanawiają cele oparte na nauce, a także niezależnie ocenia i zatwierdza cele firm.
Lorenz to rodzinna firma z ponad 130-letnią tradycją, która jest jednym z wiodących producentów słonych przekąsek w Europie. Firma produkuje i dystrybuuje chipsy, paluszki, chrupki, krakersy i orzechy. Firma bierze odpowiedzialność zarówno za wysoką jakość produktów, jak i za zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa.
Comments 1