Od początku klęski żywiołowej spowodowanej powodzią w południowej części Polski, Lidl Polska wraz ze swoimi klientami przekazał już ponad 375 ton towarów dla mieszkańców terenów dotkniętych kataklizmem. Sieć rozesłała potrzebującym pomoc o łącznej wartości 1,2 mln zł i nie zaprzestaje swoich działań.
W poniedziałek, 23 września, we wszystkich sklepach uruchomiono donacje elektroniczne na rzecz powodzian. Trwają również zbiórki żywności, wody i artykułów higienicznych.
Donacje elektroniczne, czyli dobrowolne darowizny bezgotówkowe, są możliwe we wszystkich sklepach Lidl Polska od poniedziałku, 23 września. Klienci sieci chcący wesprzeć potrzebujących, którzy doświadczyli skutków powodzi, przy zakupach za min. 50 złotych, mogą przekazać datek za pośrednictwem terminali płatniczych. Po zatwierdzeniu chęci przekazania datku, do wyboru będą trzy kwoty donacji: 5, 10 i 20 zł. Informacja o darowiźnie oraz jej wysokości zostanie wydrukowana na oddzielnym wydruku, wydanym klientowi wraz z paragonem. Całość kwoty donacji trafi na konto WOŚP, wspierając cel pomocy w obliczu powodzi.
Dodatkowo, Lidl Polska oferuje także specjalny 5-procentowy rabat w aplikacji Lidl Plus1, obowiązujący w 25 sklepach sieci, zlokalizowanych na terenach powodziowych. Jednorazowy kupon zniżkowy na zakupy o wartości od 10 zł do 500 zł obejmie grupę blisko 280 tys. klientów Lidla, mających przypisany w aplikacji jako ulubiony jeden ze wspomnianych 25 sklepów. Akcja rabatowa trwa od od 21 września do 28 września 2024.
– Misją Lidl Polska jest zapewnianie klientom na co dzień dostępu do żywności i pozostałych produktów pierwszej potrzeby w niskich cenach. W obliczu ostatnich tragicznych wydarzeń na południu Polski nabrała ona szczególnego znaczenia. Jako firma odpowiedzialna społecznie natychmiast włączyliśmy się w pomoc humanitarną, wysyłając do gmin dotkniętych powodzią tiry z paletami żywności, wody pitnej oraz środków higienicznych. Jesteśmy pod wrażeniem mobilizacji polskiego społeczeństwa i wszechobecnej chęci pomocy. Dlatego, oprócz organizowania zbiórek żywności, zdecydowaliśmy się we wszystkich sklepach uruchomić możliwość przekazywania elektronicznych donacji dla powodzian. Stale monitorujemy sytuację i zapewniamy stałą dostępność wody i żywności w naszych sklepach – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
We wszystkich sklepach Lidl trwają także zbiórki artykułów dla mieszkańców terenów dotkniętych powodzią. Zbierana jest przede wszystkim żywność o długim terminie przydatności do spożycia oraz woda pitna. W sklepach zostały wydzielone specjalne kosze, do których można oddawać produkty. Partnerami zbiórki są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności.
– W czasie kryzysu bardzo ważne jest mądre pomaganie, aby żadna darowizna nie zmarnowała się. Dlatego jako Banki Żywności koordynujemy przekazywanie wsparcia do miejsc, w których jest to najbardziej potrzebne. W tym momencie ofiary powodzi najbardziej potrzebują żywności suchej i środków higienicznych i o takie darowizny prosimy przede wszystkim – dodaje Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.