PKP Intercity udostępnia pasażerom nową funkcjonalność w aplikacji mobilnej i systemie e-IC 2.0. Kompensacja CO2 umożliwia pasażerom dbanie o środowisko i udział w działaniach ekologicznych przewoźnika. Wprowadzona funkcjonalność jest działaniem wspierającym obszar społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w PKP Intercity.
Wpłaty podróżnych na kompensację CO2 są darowizną celową. Oznacza to, że przewoźnik jest zobowiązany do wykorzystania środków tylko zgodnie z dyspozycją wpłacających tj. na cele środowiskowe. Z wpłat nie mogą być finansowane paliwa kopalne ani żadne inne rozwiązania szkodliwe dla środowiska.
Spółka przewiduje przedmiotowe realizowanie z zebranych środków projektów obejmujących między innymi:

- nasadzenia lasów i drzew,
- ochronę gatunków roślin i zwierząt,
- ochronę i odbudowę ekosystemów,
- działania termomodernizacyjne,
- inwestycje redukujące emisje do atmosfery,
- inwestycje w odnawialne źródła energii OZE,
- inne działania wykazujące pozytywny wpływ na środowisko.
Kompensacja CO2 na rynku transportu, zarówno lądowym jak i lotniczym, jest wprowadzona już przez wiele firm oferujących usługi przewozowe. Na rodzimym rynku takie działanie wprowadziły Polskie Linie Lotnicze LOT. Na rynku zagranicznym są to m.in. przewoźnik kolejowy Leo Express, operator dalekobieżnych podróży autobusowych tj. Flixbus czy w transporcie lotniczym Lufthansa i Ryanair.