Anna Paszt – menedżerka z ponad 20-letnim doświadczeniem, członkini zarządu Netto Polska oraz Dyrektor Marketingu sieci – przejęła odpowiedzialność za obszar Sustainability w Netto Polska. Powołanie funkcji Sustainability Officera w randze członka zarządu to kolejny etap na drodze Netto Polska do realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
– W Netto Polska konsekwentnie realizujemy działania, które wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju naszej sieci i Grupy Salling, która takie podejście ma wpisane swoje DNA. Priorytetem jest dla nas tworzenie wartości dodanej z uwzględnieniem nie tylko oczekiwań konsumentów oraz celów biznesowych, ale na równym poziomie otoczenia społecznego i środowiska naturalnego. Powołanie funkcji Sustainability Officera pokazuje jak istotne jest dla nas wdrażanie koniecznych zmian z poziomu zarządu – mówi Anna Paszt, Chief Marketing and Sustainability Officer Netto Polska.
Anna Paszt doświadczenie w branży retail zdobywała na stanowiskach zarządczych m.in. w Leroy Merlin, Bridgestone, Michelin czy Orlen, gdzie odpowiadała za strategie biznesowe omnicommerce i marketingowe na rynku polskim i międzynarodowym. Anna Paszt zajmuje w Netto stanowisko Dyrektor Marketingu od października 2022 r. Od maja b.r., wraz z objęciem roli Sustainability Officera, jej obszar odpowiedzialności poszerza się o obszar Sustainability i ESG.
Zrównoważony rozwój Netto
- W 2023 roku Salling Group zredukowała emisję CO2 o 1,3 proc., a w zakresie 1 i 2 (działalność własna) redukcja wyniosła 2,1 proc.
- W 2023 roku Salling Group obniżyła także poziom marnowania żywności do 1,7 proc. (1,8 proc. w 2022 r.).
- Inwestycja w panele fotowoltaiczne w 130 sklepach Netto Polska w 2023 roku pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o ponad 6000 ton rocznie, projekt jest kontynuowany w kolejnych placówkach. Do czerwca b.r. połowa sklepów Netto będzie posiadała instalację fotowoltaiczną.
- Aktualnie ponad 88 proc. sklepów pod szyldem Netto przekazuje na co dzień nadwyżki żywności Bankom Żywności oraz Caritas.
- Według stanu na 31 grudnia 2023 roku Salling Group zatrudnia prawie 59 tys. pracowników
w Niemczech, Polsce i Danii.
Sieć Netto Polska należy do Grupy Salling, która prowadzi działalność biznesową w obszarze retail na trzech europejskich rynkach, zyskując pozycję lidera w rodzimej Danii. W ramach odpowiedzialnego rozwoju, który ma dla Grupy znaczenie nadrzędne, Grupa zadeklarowała ograniczenie emisji CO2 w ramach operacji własnych o 50 procent do 2030 roku.