McDonald’s Polska przedstawia drugi w historii raport ESG. Dokument powstał w oparciu o wskaźnik GRI. – Skupiamy się na obszarach, gdzie nasz wpływ może być największy: ochronie klimatu, odpowiedzialnym pozyskiwaniu produktów, wsparciu różnorodności oraz zaangażowaniu w sprawy lokalnych społeczności – mówi Tomasz Rogacz, Dyrektor Zarządzający McDonald’s Polska.
Nowy Raport ESG McDonald’s Polska został zaprezentowany podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu i zawiera podsumowanie dotychczasowych działań sieci oraz określa cele spółki na drodze do zrównoważonego rozwoju. Raport został przygotowany zgodnie wymaganiami standardów Global Reporting Initiative (GRI Standards) i obejmuje zakres od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku.
Cel McDonald’s: Neutralność klimatyczna w 2050 roku
McDonald’s podąża drogą ku neutralności klimatycznej w 2050 roku. Już do 2030 roku chce znacznie ograniczyć ślad węglowy względem 2018 roku:
- biur i restauracji o 50,4 proc.,
- produkcji żywności w całym łańcuchu dostaw o 16 proc.,
- logistyki i przechowywania żywności w całym łańcuchu dostaw o 50,4 proc.
– Od kilku lat jako cały system realizujemy globalną strategię, której celem jest osiągnięcie zeroemisyjności netto do 2050 rok. Nasze cele dekarbonizacyjne zostały potwierdzone w ramach metodyki naukowej SBTi, która bazuje na najnowszej wiedzy o klimacie i jest zgodna z założeniami porozumienia paryskiego. Realizujemy je zarówno na poziomie restauracji, jak i w łańcuchu dostaw. Jest to ogromne wyzwanie, bo oznacza na przykład znaczące obniżanie emisji w gospodarstwach rolnych, z którymi pośrednio współpracujemy. Stawiamy na zrównoważoną współpracę w całym ekosystemie, włączając w działania naszych dostawców i franczyzobiorców – podkreśla we wstępie do raportu Tomasz Rogacz, Dyrektor Zarządzający McDonald’s Polska.
Pełna treść Raportu ESG McDonald’s za 2023 rok dostępna TUTAJ.
Źródło: McDonald’s Polska