McDonald’s otworzył rok 2025 z nowymi ambicjami i podsumowaniem swoich działań na rzecz inkluzywności i zrównoważonego rozwoju w minionym roku. Firma, opierając się na wartościach takich jak różnorodność i włączenie, podkreśla swoje zaangażowanie w tworzenie miejsca, w którym każdy czuje się mile widziany i ogłasza nowe zasady i kierunki na 2025 rok.
Podsumowując miniony rok, McDonald’s wyróżnił szereg działań wspierających inkluzywność w całym systemie:
Pracownicy:
Firma osiągnęła różnorodność wśród liderów w USA – ponad 30 proc. stanowisk kierowniczych zajmują osoby z grup niedostatecznie reprezentowanych. Osiągnięto również równouprawnienie płacowe między płciami na wszystkich poziomach i we wszystkich rynkach. Co więcej, 84 proc. pracowników w ankiecie Pulse Survey stwierdziło, że McDonald’s tworzy środowisko, w którym mogą być sobą, a 78 proc. pozytywnie oceniło firmę w ramach wskaźnika inkluzywności.
Dostawcy:
McDonald’s już trzy lata przed terminem osiągnął cel 25 proc. wydatków na dostawców należących do grup różnorodnych w USA.
Franczyzobiorcy:
Firma zrekrutowała rekordową liczbę zarejestrowanych kandydatów (Registered Applicants), w tym największą liczbę osób z grup niedostatecznie reprezentowanych w historii. W USA podjęto działania, które pomogły rozwiązać problemy związane z przepływem gotówki wśród franczyzobiorców.
Inkluzywność jako fundament sukcesu
Zespół zarządzający McDonald’s podkreśla, że inkluzywność to kluczowy element napędzający sukces firmy. Kompleksowy audyt praw obywatelskich (Civil Rights Audit) przeprowadzony w 2024 roku pozwolił zidentyfikować obszary wymagające dalszego rozwoju. Wnioski z audytu, rozmów z udziałowcami oraz analizy zmieniającego się otoczenia prawnego, wpłynęły na nowe podejście McDonald’s do inkluzywności.
Nowe zasady i kierunki na 2025 rok
McDonald’s wprowadza zmiany w swoim podejściu do inkluzywności, podkreślając cztery kluczowe zasady:
- Firma odnosi sukcesy, gdy odzwierciedla społeczności, w których działa.
- Wczesne i pełne wdrażanie inkluzywności daje przewagę konkurencyjną.
- Ludzie pracują najlepiej, gdy czują, że przynależą.
- Priorytetem jest działanie zgodne z prawem i reagowanie na zmieniające się otoczenie biznesowe.
W ramach tych zasad firma:
- Skupi się na codziennym wdrażaniu praktyk inkluzywności, zamiast ustalania aspiracyjnych celów reprezentacji.
- Wstrzymuje zewnętrzne ankiety, aby skupić się na działaniach wewnętrznych.
- Rezygnuje z deklaracji DEI (różnorodność, równość, inkluzywność) w łańcuchu dostaw na rzecz zintegrowanego podejścia w rozmowach z dostawcami.
- Zmienia nazwę zespołu ds. różnorodności na Global Inclusion Team, co lepiej odzwierciedla wartości firmy.
Inkluzywność jako DNA McDonald’s
McDonald’s kontynuuje transparentne raportowanie danych demograficznych w corocznym raporcie Purpose & Impact.
Źródło: McDonald’s