JYSK podsumował rok obrotowy 2023/24. Grupa wraz z informacją o wzroście wyników finansowych komunikuje także o postępach w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. – Zrównoważony rozwój jest fundamentalną częścią naszej działalności i zobowiązań wobec naszych klientów, naszych pracowników oraz planety – mówi Rami Jensen, prezes i dyrektor generalny JYSK.
W minionym roku finansowym firma JYSK otworzyła 137 nowych sklepów w całej Europie i zainwestowała w 489 aktywności sklepowych, w tym przeniesienia lokalizacji i powiększenia istniejących sklepów oraz modernizacje do konceptu 3.0. Ponadto JYSK zainwestował w budowę kolejnych centrów dystrybucji w Holandii oraz w Hiszpanii, aby sprostać rosnącej liczbie klientów i sklepów na obszarze Europy.
JYSK obliczył swoje zakresy emisji gazów cieplarnianych i ustalił nowe cele
Miniony rok finansowy to także czas intensywnych prac nad wdrażaniem efektywnych rozwiązań, minimalizujących wpływ na środowisko. JYSK obliczył swoje zakresy emisji gazów cieplarnianych i ustalił nowe cele, aby spełnić wymogi uznanej na całym świecie inicjatywy Science Based Targets (SBTi), zgodnie z porozumieniem paryskim.
W oparciu o zatwierdzone cele, JYSK chce ograniczyć emisje w ramach własnych działań o 50,4 proc. do 2032 roku i ma zamiar współpracować ze swoimi dostawcami w ograniczaniu poziomu emisji na bazie ich celów, które zostaną zatwierdzone przez SBTi do końca roku obrotowego 2028.
– Zrównoważony rozwój jest fundamentalną częścią naszej działalności i zobowiązań wobec naszych klientów, naszych pracowników oraz planety. Chcemy zmniejszać nasz wpływ na środowisko i sprawić, aby artykuły pochodzące ze zrównoważonej produkcji były dostępnym i niedrogim wyborem dla naszych klientów podczas zakupów w JYSK – podkreśla Rami Jensen, CEO JYSK.
JYSK w Polsce
Polska to niezmiennie jeden z głównych i największych rynków JYSK w skali globalnej, Obecnie sieć obejmuje 313 sklepów na terenie całego kraju. W ubiegłym roku finansowym JYSK otworzył 23 nowe sklepy, a dodatkowo 28 sklepów zostało zmodernizowanych do konceptu 3.0.
Działania na rzecz społeczności i środowiska
JYSK w Polsce angażował się w działania z zakresu ESG, aby wzmacniać swoją obecność wśród lokalnych społeczności, jak i wpływać pozytywnie na środowisko.
Wśród takich działań były współprace z organizacjami wspierającymi najbardziej potrzebujących, jak Polski Czerwony Krzyż, czy Omenaa Foundation, które otrzymały kilka tysięcy pościeli. JYSK także wsparł inicjatywę Fundacji Las na Zawsze i zaangażował się w nasadzenie nowych drzew na terenie Polski.
W 2025 roku JYSK Polska będzie świętował 25 lat obecności na polskim rynku.