Forum Odpowiedzialnego Biznesu w partnerstwie z Orange Polska prezentuje publikację „Odpowiedzialne wydarzenia” – źródło wskazówek nie tylko dla biznesu, ale także dla sektora administracji publicznej, ekonomii społecznej oraz organizacji pozarządowych. Publikacja zawiera dobre praktyki, inspiracje i wskazówki związane z organizacją różnego typu wydarzeń zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i ESG.
– W publikacji przedstawiamy propozycje działań umożliwiających przygotowanie i organizację wydarzeń – o różnej skali i różnym charakterze – w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wskazujemy, na co należy zwrócić uwagę, by ograniczać ich negatywny wpływ na środowisko oraz jak zadbać o to, by organizowane wydarzenia były jak najbardziej inkluzywne pod względem społecznym. Kładziemy w niej także nacisk na budowanie wiedzy, świadomości i poczucia odpowiedzialności wśród dostawców i podwykonawców – mówi Karol Krzyczkowski, starszy menedżer projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Inspirację do przygotowania poradnika adresowanego do szerokiego grona interesariuszy stanowił obowiązujący w Orange Polska wewnętrzny kodeks organizowania odpowiedzialnych wydarzeń.
– Poza dążeniem do dostarczania wyjątkowych wrażeń gościom, angażujemy się w proces zmniejszenia naszego negatywnego oddziaływania na otoczenie i maksymalizowania wpływu pozytywnego. Wspólnie z partnerami, staramy się w pełni zrozumieć nasz wpływ społeczny i środowiskowy i zarządzić nim w sposób odpowiedzialny. Dlatego zainicjowaliśmy projekt odpowiedzialnych wydarzeń, w których zwracamy uwagę na kwestie dostępności, bezpieczeństwa uczestników, warunków pracy czy niedyskryminacji obsługi oraz ochrony środowiska naturalnego. W publikacji znajdziecie Państwo między innymi przykład Orange Warsaw Festival, który dzięki współpracy z wieloma partnerami społecznymi i zaangażowaniu naszych wolontariuszy, jest jednym z najbardziej dostępnych festiwali w Europie – mówi Anna Kowalik-Mizgalska, dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Orange Polska.
Publikacja FOB stanowi cenne źródło wskazówek nie tylko dla biznesu, ale także dla sektora administracji publicznej, ekonomii społecznej oraz organizacji pozarządowych. Zawiera także praktyczne przykłady działań firm partnerskich FOB w tym obszarze. Dobrymi praktykami podzieliły się: Archicom, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, ING Bank Śląski, Kompania Piwowarska, Orange Polska, Provident Polska i Stena Recycling.
Dodatkowo w publikacji znaleźć można linki do innych źródeł wiedzy, które mogą być przydatne w pracach związanych z organizacją wydarzeń online i offline.
Partnerem publikacji “Odpowiedzialne wydarzenia” jest Orange Polska.