Starbucks, jedna z największych sieci kawiarni na świecie, zrobiła kolejny krok w kierunku budowania bardziej inkluzywnych przestrzeni dla swoich klientów, partnerów i społeczności. Firma wprowadza Inclusive Spaces – nowy system projektowania przestrzeni, który zakłada wprowadzenie szeregu udogodnień np. dla osób z niepełnosprawnościami.
Nowy lokal w Waszyngtonie to pierwsza lokalizacja zbudowana w oparciu o nowe ramy. Zastosowano tu m.in. takie rozwiązania, jak zoptymalizowana akustyka i oświetlenie, drzwi z napędem elektrycznym, dodatkowe funkcjonalności dla klientów słabowidzących i nie tylko.
Nowe ramy projektowe dla lokali Starbucks pomogą zwiększyć dostępność lokali dla osób z różnymi potrzebami. Zostały opracowane we współpracy ze zróżnicowaną społecznością klientów, partnerów, pracowników i ekspertów specjalizujących się w projektowaniu inkluzywnych (włączających) powierzchni. Starbucks dąży do opracowania skalowalnych rozwiązań dla wszystkich swoich przestrzeni handlowych. Docelowo wszystkie nowo wybudowane i modernizowane placówki sieci (na razie w USA) mają być projektowane według nowych zasad.
Szacuje się, że co czwarta osoba dorosła w Stanach Zjednoczonych boryka się z różnymi formami niepełnosprawności i Starbucks pracuje nad tym, aby lepiej zaspokajać potrzeby także takich osób.
– Budowanie przestrzeni włączających ma kluczowe znaczenie dla naszej misji łączenia i poprawi dostęp do naszych powierzchni dla wszystkich – mówi Katie Young, senior vice president of store operations.
Innowacyjne rozwiązania w Starbucks
W ramach nowego podejścia do projektowania Starbucks wprowadza szereg innowacyjnych rozwiązań, w tym m.in:
– nowy system POS, który został dostosowany do różnorodnych potrzeb partnerów i klientów – np. oferuje asystę głosową i powiększenie ekranu oraz dostosowuje się do różnych potrzeb językowych poprzez wyświetlanie zdjęć produktów na ekranie.
– tablice informujące o statusie zamówienia umożliwiające łatwiejszą komunikację
– drzwi z napędem elektrycznym – drzwi wejściowe są wyposażone w dłuższy przycisk, aby ułatwić otwieranie drzwi dla osób o różnych wzrostach i z różnych pozycji.
– optymalizacja akustyki i oświetlenia – w nowych lokalach będą wykorzystywane materiały zapewniające lepszą akustykę oraz oświetlenie minimalizujące refleksy i cienie, co poprawi komfort wizualny i słuchowy
– dodatkowe wyposażenie – nowe urządzenia, takie jak ekspres do kawy Starbucks Clover Vertica™ zaprojektowane z myślą o łatwiejszym dostępie i obsłudze.
Od 1971 roku Starbucks Coffee Company angażuje się w etyczne pozyskiwanie i palenie wysokiej jakości kawy arabica. Posiadająca ponad 38 tys. punktów handlowych – kawiarni i sklepów na całym świecie, firma jest wiodącym sprzedawcą detalicznym kawy na świecie. Sieć zatrudnia także osoby z niepełnosprawnościami. Została uznana za jedno z „najlepszych miejsc pracy na rzecz integracji osób niepełnosprawnych” (wskaźnik DEI). W Polsce sieć posiada ponad 70 kawiarni.
Comments 1