W tym roku IKEA kolejny rok z rzędu promuje bardziej odpowiedzialne podejście do zakupów. W okresie zakupowego szaleństwa, IKEA chce zwrócić szczególną uwagę klientów i klientek na możliwości dawania produktom drugiej szansy.
– Okres przedświąteczny to czas, kiedy więcej kupujemy. To także dobry moment, aby przypominać o cyrkularności i drugim obiegu produktów. W IKEA dajemy naszym klientom i klientkom możliwość odkrywania nowych rozwiązań w urządzaniu domu i dawania drugiej szansy przedmiotom. Pragniemy, aby urządzanie wnętrz kojarzyło się z radością, ale jednocześnie było korzystne dla portfela. Dzięki ofercie w dziale Okazje na Okrągło oraz usłudze Oddaj i Zyskaj, tworzymy przestrzeń, w której każdy znajdzie coś dla siebie, zaoszczędzi i podwójnie ucieszy się z zakupów – mówi Wiktoria Płocha, Liderka ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Produkty z drugiego obiegu
IKEA w dziale Okazje na Okrągło prezentuje specjalne oferty produktów, zasługujących na dalsze użytkowanie, między innymi meble i akcesoria pochodzące z ekspozycji czy zwrotów, z drugiej ręki, ostatnie sztuki lub produkty posiadające drobne wady, które nie przeszkadzają w użytkowaniu a wciąż są w pełni funkcjonalne. To okazja, by dać im nowe życie i jednocześnie zaoszczędzić na zakupach.
Wybrane meble czy dodatki można zarezerwować wygodnie online i odebrać w sklepie stacjonarnym IKEA.
Z myślą o swoich klientach i klientkach, IKEA przygotowała również atrakcyjną ofertę. Klubowicze/ki, którzy dokonają zakupów w dziale Okazje na Okrągło na kwotę co najmniej 50 zł, otrzymają 50 zł rabatu na przyszłe zakupy w sklepach IKEA.
Usługa promująca cyrkularność
W ramach promowania cyrkularności, IKEA oferuje także usługę Oddaj i Zyskaj, która umożliwia klientom i klientkom sprzedaż używanych produktów IKEA bezpośrednio w sklepach.
Dzięki temu meble i dodatki mogą znaleźć nowych właścicieli i służyć dłużej. Odkupowany przez IKEA asortyment, trafia do działu Okazje na Okrągło, gdzie są one ponownie sprzedawane w atrakcyjnych cenach. To proste rozwiązanie pozwala zredukować liczbę odpadów i dać używanym produktom drugie życie.
IKEA działa w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive. Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 54 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi) i 12 Studiów planowania i zamówień, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 29 sklepów IKEA w 9 krajach w Europie Środkowej i Wschodniej.
Do Grupy Ingka należy również siedem farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.