Grupa InPost, operator rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce, w najnowszym rankingu CDP (Carbon Disclosure Project) otrzymała ocenę -A – co potwierdza, że korzystanie z usług InPost skutecznie ogranicza emisję CO2.
Wynik powyżej średniej dla jej kategorii potwierdza, że priorytetem Grupy jest dostosowanie procesów logistycznych do rozwiązań proekologicznych – informują przedstawiciele InPost.
– Otrzymanie oceny -A w ratingu CDP to potwierdzenie skuteczności naszych działań na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Instytucje oceniają działalność firm na podstawie wielu wskaźników – co dowodzi, że realizujemy skuteczny plan redukcji emisji CO2, aby korzystanie z usług InPost było jak najbardziej przyjazne dla środowiska. Nasza praca pokazuje, że InPost jest liderem w kwestiach ekologicznych, a nasz zmodernizowany model biznesowy jest modelem przyszłości – mówi Izabela Karolczyk-Szafrańska, Group Chief Marketing & ESG Officer.
Biznes odpowiedzialny społecznie i środowiskowo
Grupa InPost wykorzystuje potencjał technologii, aby prowadzić biznes w sposób odpowiedzialny społecznie i środowiskowo. Strategia Dekarbonizacji Grupy została przyjęta w 2023 roku, a zawarte w niej cele pozytywnie zwalidowano przez SBTi. Celem Grupy jest osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku – czyli 10 lat wcześniej niż przewiduje to Porozumienie Paryskie.
W ramach działań zmniejszania śladu węglowego, Grupa inwestuje w rozwój elektromobilności w zakresie floty i ładowarek elektrycznych i wprowadza odnawialne źródła zasilania maszyn Paczkomat®. Od kilku lat rozwija również program InPost Green City, Eko Zwroty, a także akcje edukacyjne czy wolontariat pracowniczy.
Grupa InPost w tym badaniu największą liczbę punktów otrzymała w kluczowych obszarach, takich jak: Targets, Business Strategy, Financial Planning & Scenario Analysis, Emission reduction initiatives and low carbon products, Risk Management, Scope 1&2.
Carbon Disclosure Project (CDP)
Carbon Disclosure Project (CDP) to organizacja non-profit, która odgrywa kluczową rolę w ocenie działań firm pod kątem przejrzystości środowiskowej oraz inicjatyw podejmowanych na rzecz ochrony klimatu. Ocena CDP jest standardem globalnym, używanym przez inwestorów, firmy, decydentów politycznych, naukowców i media do analizy strategii ESG firm, a system punktacji jest uważany na całym świecie za złoty standard przejrzystości środowiskowej przedsiębiorstw.
Wyniki publikowane przez CDP pozwalają inwestorom sprawdzić, czy firmy uwzględniają zrównoważony rozwój w swoich strategiach i praktykach biznesowych – dzięki czemu mogą ocenić ryzyko klimatyczne swoich portfeli.
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Sieć InPost to zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 30 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.
Comments 1