DHL, globalny operator logistyczny i Google, jedna z największych firm technologicznych na świecie, nawiązały współpracę. Partnerstwo dotyczy wykorzystania usługi GoGreen Plus wdrożonej przez DHL Express. Usługa ta umożliwia obniżenie emisji dwutlenku węgla związanej z przewozem przesyłek, dzięki wykorzystaniu zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).
Współpraca obejmuje ekspresowy transport urządzeń Google drogą lotniczą w ramach jednostki biznesowej Devices & Services na terenie obu Ameryk, Azji oraz Europy i stanowi kolejny krok Google na drodze do wspierania rozwiązań służących dekarbonizacji transportu lotniczego.
– Dzięki wdrożeniu SAF w całej naszej międzynarodowej sieci, mogliśmy zaoferować usługę GoGreen Plus naszemu wieloletniemu partnerowi Google. Jesteśmy przekonani, że ta umowa i znaczna inwestycja Google zachęci innych do podjęcia tej samej inicjatywy i przejścia na niskoemisyjne usługi, wykorzystujące zrównoważone paliwo lotnicze – mówi John Pearson, CEO DHL Express.
Google zdecydował się na pilotażową, czteromiesięczną współpracę z DHL Express w zakresie usługi GoGreen Plus po ubiegłorocznym szczycie DHL Era of Sustainable Logistics. Pilotaż okazał się sukcesem, dlatego Google postanowił ją rozszerzyć na przyszłe operacje.
– Celem Google jest osiągnięcie zerowej emisji netto w ramach całej naszej działalności i łańcucha dostaw do 2030 r. Optymalizacja sposobu, w jaki transportujemy urządzenia Google na całym świecie, jest kluczową częścią tej podróży. Dlatego cieszymy się, że możemy współpracować z partnerami takimi jak DHL, który również dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej. Usługa GoGreen Plus oferowana przez DHL Express i wykorzystywany w niej SAF jest ważnym krokiem w tym kierunku – mówi Omar Molina, Dyrektor ds. Globalnego Transportu w Google.
GoGreen Plus, uruchomiony przez DHL Express w 2023 r., jest pierwszą tego typu usługą wśród globalnych przewoźników ekspresowych. Klienci DHL Express mogą zdecydować się na GoGreen Plus i zakupić SAF do wszystkich lub tylko wybranych przesyłek. Ich wkład wykorzystany jest w 100 proc. na zakup większej ilości tego paliwa, a przewoźnik nie czerpie z tego tytułu żadnych zysków.
Rozwój usługi GoGreen Plus wspierany jest obecnie trzema kluczowymi partnerstwami z bp, Neste i World Energy. Usługa stanowi ważną część strategii zrównoważonego rozwoju Grupy DHL, której jednym z celów jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r.
Zrównoważone paliwo lotnicze jest produkowane z odnawialnych surowców o zrównoważonym profilu energetycznym, w tym zużytego oleju spożywczego, odpadów i wodoru. Popularność i produkcja tej mieszanki rośnie – zgodnie z danymi IATA, w 2023 roku ilość SAF przekroczyła 600 milionów litrów, co oznacza jej podwojenie w porównaniu z 2022 rokiem, kiedy to wyprodukowano 300 milionów litrów. Z kolei produkcja tego paliwa w 2024 roku ma wzrosnąć trzykrotnie, osiągając poziom 1,875 miliarda litrów .