Eye-Able, niemiecka firma specjalizująca się w technologii dostępności cyfrowej, wchodzi na polski rynek, oferując zaawansowane narzędzia do przekształcania stron internetowych w przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami i łatwo dostępne platformy.
– Eye-Able ma ambicję wspierać polski biznes w spełnianiu zarówno wymogów prawnych, jak i oczekiwań konsumentów w zakresie równego dostępu do treści cyfrowych i w przestrzeganiu zasad dostępności oraz standardów ESG i CSR – mówi w rozmowie z ESG Trends, Agnieszka Łucka, Accessibility Consultant, Eye-Able.
Misja: Internet dla wszystkich
Misją Eye-Able jest „Internet dla każdego,” gdzie wszyscy użytkownicy, bez względu na zdolności fizyczne czy poznawcze, mają równy dostęp do zasobów online. Firma zapewnia wachlarz narzędzi i usług wspierających dostępność, które nie tylko zwiększają zasięg i przyjazność witryn, ale także przyczyniają się do lepszego wizerunku przedsiębiorstw w oczach inwestorów i konsumentów.
– Eye-Able oferuje różnorodne rozwiązania technologiczne, które odpowiadają na potrzeby firm działających w sektorach edukacji, bankowości, handlu elektronicznego i usług transportowych. Produkty firmy dostosowane są do międzynarodowych standardów dostępności cyfrowej, takich jak WCAG 2.1, co ułatwia spełnienie wymogów legislacyjnych i uniknięcie potencjalnych kar finansowych – podkreśla Agnieszka Łucka.
Najważniejsze produkty i usługi
Najczęściej wykorzystywanymi przez przedsiębiorców usługami Eye-Able są takie produkty i usługi, jak:
- Eye-Able® Assist – oprogramowanie pozwalające na personalizację dostępu do strony z ponad 25 konfigurowalnymi funkcjami
- Eye-Able® Audit – narzędzie do automatycznego sprawdzania zgodności z wytycznymi WCAG
- Eye-Able® Raport – kompleksowy raport identyfikujący błędy dostępności i rekomendujący rozwiązania
- Ally AI Assistant – asystent AI zapewniający bieżące wsparcie i sugestie dotyczące poprawy dostępności
- Prosty Tekst – przekształca skomplikowane treści w zrozumiały i przystępny tekst
- Tłumaczenie – automatyczne tłumaczenie treści na różne języki, co zwiększa dostępność dla osób wielojęzycznych
- Warsztaty i testy – kompleksowe szkolenia i testowanie dostępności, które przygotowują zespoły na zmieniające się standardy
Polski Akt o Dostępności: Szansa i wyzwanie dla firm
Wejście Eye-Able na polski rynek to odpowiedź na rosnące potrzeby związane z Polskim Aktem o Dostępności, który od czerwca 2025 roku wymaga, aby prywatne przedsiębiorstwa zapewniały dostępność swoich produktów i usług osobom z niepełnosprawnościami.
– Przestrzeganie tych przepisów to jednak nie tylko odpowiedź na regulacje, ale także krok w stronę zwiększenia szans rynkowych i wzmacniania reputacji firm. To również szansa na powiększenie swojej grupy docelowej o bardzo lojalnych klientów. Natomiast brak zgodności z wymaganiami dostępności może wiązać się z wysokimi karami finansowymi, co dodatkowo podkreśla znaczenie inwestycji w dostępność cyfrową – tłumaczy Agnieszka Łucka z Eye-Able.
Dostępność cyfrowa jako element ESG i CSR
Przestrzeganie standardów dostępności to nie tylko spełnienie wymogów prawnych, ale również kluczowy krok w kierunku realizacji celów zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej (CSR).
Poprawiając dostępność swoich stron internetowych, firmy mogą osiągać lepsze wyniki w obszarze ESG, co staje się istotne dla inwestorów i klientów oczekujących działań zgodnych z zasadami równych szans.
Wsparcie dla polskich firm
Dzięki łatwej integracji i konfigurowalnym funkcjom Eye-Able jest partnerem, który umożliwia firmom bezproblemowe wdrażanie dostępności. Co więcej, firma rozwija swoje rozwiązania w oparciu o wiedzę zespołu ekspertów, co gwarantuje skuteczne dostosowanie do dynamicznie zmieniających się wymagań rynkowych i technologicznych.
– Eye-Able zaprasza polskie firmy do współpracy, wspierając je w tworzeniu inkluzywnych, nowoczesnych stron internetowych, które odpowiadają na potrzeby wszystkich użytkowników, a także stanowią wartość dodaną dla wizerunku przedsiębiorstwa – podsumowuje Agnieszka Łucka.
Comments 1