W ramach swojego zaangażowania w działania ekologiczne i społeczne, Centrum Handlowe Korona podjęło decyzję o adopcji lemura koroniastego z wrocławskiego ZOO. W 2024 roku lemur koroniasty stanie się „brand hero” Korony, symbolizując aktywne działania CSR (Corporate Social Responsibility) realizowane przez centrum.
Nową współpracę ogłoszono poprzez szeroko zakrojoną, pełną tajemniczości i zaciekawienia kampanię promocyjną, która skutecznie zwróciła uwagę mieszkańców Wrocławia. Ten wyjątkowy ruch wpisuje się w filozofię centrum, które znane jest ze swojej przyjaznej postawy wobec zwierząt.
Dlaczego Korona wybrała Lemury koroniaste?
Oprócz nazwy, która koresponduje z nazwą centrum handlowego i charakterystycznej dla tego gatunku brązowo-pomarańczowej „korony” na szczycie głowy, najważniejszy był fakt, że lemury koroniaste to jeden z najrzadszych i najbardziej zagrożonych gatunków lemurów. Około 2014 roku naukowcy szacowali, że liczebność populacji lemurów koroniastych spadnie o 50 proc. w ciągu kolejnych 3 pokoleń (24 lat), ale około 2020 roku statystyki poszybowały w dół. Liczebność lemurów koroniastych spada znacznie szybciej niż zakładano. Jeśli nie podejmiemy działań dziś, to za 10 lat ten gatunek zwierząt zniknie z powierzchni ziemi. Ponieważ głównym zagrożeniem gatunku lemura koroniastego jest działalność człowieka, CH Korona postanowiła zrobić coś więcej niż jedynie wesprzeć finansowo program ochrony tych zwierząt.
Centrum opracowało całoroczny plan działań CSR-owych o nazwie Misja: Koroniasty, które mają na celu zainspirować społeczność Centrum Handlowego Korona do zaangażowania się w działania proekologiczne i prospołeczne z zakresu:
1) świadomego konsumpcjonizmu,
2) odpowiedzialności ekologicznej,
3) wrażliwości społecznej
– Jesteśmy bardzo wdzięczni Centrum Handlowemu Korona, za zaangażowanie w edukację na temat lemurów i ich ochronę w tak dużym stopniu. Tak cenni sponsorzy adopcyjni są na wagę złota, gdyż CH Korona z adopcji lemurów koroniastych zrobiła prawdziwe wydarzenie roku, a to naprawdę niezwykły gest. Doceniamy, że Korona nie ogranicza się do minimum, a stworzyła całoroczną strategię marketingową w oparciu o adopcję tego ciekawego mieszkańca naszego zoo. Cieszymy się, że jest ona skupiona nie tylko na edukowaniu o zagrożeniach dla dzikiej przyrody, ale także na akcjach angażujących lokalną społeczność, aktywujących mieszkańców Wrocławia do dbania o środowisko i zwiększających świadomość ekologiczną – mówi Joanna Kasprzak, Prezes Zarządu ZOO Wrocław.
Centrum Handlowe Korona zaplanowało pełną niespodzianek i tajemnic kampanię, by ogłosić adopcję lemura koroniastego, angażując mieszkańców Wrocławia w intrygującą przygodę. Kampania rozpoczęła się od tygodniowej, teaserowej kampanii, która wykorzystywała outdoor, materiały POS oraz kanały online, w tym media społecznościowe i stronę internetową CH Korona.
Atmosfera tajemniczości osiągnęła szczyt podczas ambientowej kampanii, która odbyła się w dniach 22-26 stycznia, gdy po ulicach Wrocławia oraz w okolicach CH Korona i wrocławskiego ZOO krążyli tajemniczy podróżnicy, zadając pytania i prowokując przechodniów do zabawy słownej z hasłem „Koroniasty”. Najbardziej odważni przechodnie byli nagradzani biletami do ZOO oraz kartami podarunkowymi CH Korona.
W dniach 27-28 stycznia, centrum handlowe ujawniło tajemnicę współpracy z wrocławskim ZOO podczas proekologicznej akcji. To wydarzenie stało się platformą do promowania działań na rzecz ochrony środowiska i zaangażowania społecznego, a także przedstawienia brand hero Korony na 2024 rok – Koroniastego.
CSR-owa akcja CH Korona
W 2024 roku Koroniasty stanie się ambasadorem csr-owej akcji Misja: Koroniasty, w ramach której zostanie zrealizowany cykl „12 prac Koroniastego”. Seria ta obejmie działania Korony o charakterze ekologicznym i społecznym, zgodne z zasadą: „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Celem Korony jest zwrócenie uwagi na kwestie ważne dla społeczności lokalnej oraz zachęcenie do aktywnego udziału w działaniach na rzecz lepszej przyszłości. W ramach tej inicjatywy CH Korona będzie współpracować z lokalnymi fundacjami, jednostkami samorządowymi i organizacjami pozarządowymi.
– Decyzja o adopcji lemura koroniastego przez CH Korona jest dla nas wyrazem głębokiego zaangażowania w kwestie ekologiczne i społecznej odpowiedzialności. W świecie, gdzie działania na rzecz ochrony środowiska i społeczności lokalnych są nie tylko mile widziane, ale i niezbędne, chcieliśmy podjąć działania, które mają realny wpływ na nasze życie. Wybór lemura koroniastego nie był przypadkowy – jego unikatowe cechy i sytuacja, w jakiej się znajduje, doskonale odzwierciedlają nasze wartości i misję. Chcemy przez to przypomnieć o potrzebie ochrony zagrożonych gatunków oraz o ważności budowania społeczności, które wspierają się nawzajem. Wierzymy, że nasze działania, zarówno w zakresie ekologii, jak i CSR, mogą zainspirować innych i przyczynić się do budowania lepszego jutra – dodaje Justyna Podpora z Cromwell Property Group Poland.
Adopcja lemura koroniastego oraz cykl „12 prac koroniastego” to kolejny krok CH Korona w kierunku zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej. Akcja jest organizowana we współpracy z Wrocław ZOO.
Centrum Korona
Centrum Korona to jedno z pierwszych wielofunkcyjnych centrów handlowych w Polsce, gdzie oprócz zakupów można aktywnie spędzić czas w klubie fitness oraz zrelaksować się w strefie kina i restauracji. Całkowita powierzchnia najmu Centrum Korona to 40 tys. mkw. Oferta handlowa centrum obejmuje 54 butiki i sklepy średnio powierzchniowe. Właścicielem Centrum Korona jest Cromwell Property Group Poland. Zarządcą obiektu jest Apsys Polska. Więcej o działaniach ESG w Apsys TUTAJ.
Comments 2