Castorama rozwija swoją działalność w oparciu o strategię odpowiedzialnego biznesu „Powered by Kingfisher”, w której koncentruje się na czterech obszarach: Planeta, Klienci, Pracownicy oraz Lokalne Społeczności. – Raportowanie ESG jest doskonałą formą budowania relacji z interesariuszami zewnętrznymi Castorama Polska i całej Grupy. W tegorocznym raporcie podzieliliśmy się ważnymi dla nas wynikami dotyczącymi redukcji emisji CO2 i sprzedaży naszej oferty zrównoważonych produktów dla domu – mówi Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.
4 obszary strategii odpowiedzialnego biznesu sieci Castorama
• Planeta: przeciwdziałanie zmianom klimatycznym poprzez redukcję emisji, ograniczanie odpadów oraz dbanie o dobrostan lasów.
• Klienci: pomoc w tworzeniu zdrowszych i bardziej przyjaznych środowisku warunków mieszkaniowych, w przystępnej cenie.
• Pracownicy: tworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym każdy czuje się integralną częścią większego zespołu i jest doceniany za to jaki jest.
• Lokalne społeczności: działanie na rzecz poprawy warunków mieszkaniowych osób w potrzebie oraz niesienie pomocy organizacjom społecznym, znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej.
– Kingfisher posiada wieloletnie doświadczenie w transparentnym i pogłębionym raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju. Raportowanie ESG jest doskonałą formą budowania relacji z interesariuszami zewnętrznymi Castorama Polska i całej Grupy. W tegorocznym raporcie podzieliliśmy się ważnymi dla nas wynikami dotyczącymi redukcji emisji CO2 i sprzedaży naszej oferty zrównoważonych produktów dla domu. Mieliśmy także szansę poinformować o nowych, przyjaznych środowisku inicjatywach, które w 2023 roku pilotażowo uruchomiliśmy w wybranych sklepach. Wypożyczalnia sprzętu Castorent i Strefy Efektywności Energetycznej, oferujące wsparcie naszych klientów w ramach programu „Czyste Powietrze”, już na stałe zagościły w ofercie większości naszych sklepów – mówi Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.
Postępy Castorama Polska w realizacji strategii odpowiedzialnego biznesu w 2023/24 roku:
23,7 proc. kobiet na kierowniczych stanowiskach – Firma stawia na różnorodność i inkluzywność, dążąc do zwiększenia reprezentacji kobiet na stanowiskach kierowniczych. Jest to istotny krok w kierunku równouprawnienia i tworzenia zróżnicowanego środowiska pracy.
94,8 proc. produktów drzewnych i papierowych pozyskiwanych odpowiedzialnie – Castorama Polska koncentruje się na odpowiedzialnym pozyskiwaniu surowców, dbając o to, aby zdecydowana większość produktów drzewnych i papierowych pochodziła z certyfikowanych i odpowiedzialnych źródeł. Działania te przyczyniają się do ochrony lasów oraz promowania zrównoważonego zarządzania zasobami naturalnymi.
67,3 proc. redukcji emisji CO2 w zakresie 1 i 2 – Dzięki konsekwentnym działaniom na rzecz zmniejszenia śladu węglowego, firma znacznie obniżyła swoje emisje dwutlenku węgla w ramach własnej działalności operacyjnej. Redukcja ta jest wynikiem konsekwentnych inwestycji w odnawialne źródła energii i zrównoważony transport oraz wdrażania rozwiązań poprawiających efektywność energetyczną własnych nieruchomości oraz efektywnego zarządzania zasobami.
52,9 proc. sprzedaży produktów zrównoważonych w kategorii marek własnych (OEB) – Castorama Polska intensywnie promuje zrównoważone produkty wśród swoich klientów, oferując marki własne spełniające rygorystyczne kryteria ekologiczne. To podejście wspiera klientów w dokonywaniu bardziej świadomych i ekologicznych wyborów, co przekłada się na zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko.
Ponad 3 miliony zł zaangażowania w działania na rzecz lokalnych społeczności – Firma aktywnie inwestuje w lokalne projekty i inicjatywy, przeznaczając znaczące środki finansowe na wspieranie rozwoju społeczności, w których działa. Zaangażowanie to obejmuje zarówno pomoc materialną, jak i wsparcie poprzez wolontariat pracowniczy.
Wśród inicjatyw Castorama Polska opisanych w raporcie Odpowiedzialnego Biznesu Grupy Kingfisher znalazły się m.in.:
• Wypożyczalnia sprzętu Castorent
• Strefy Efektywności Energetycznej
• Naprawy produktów marek własnych
• Kampania „Kwiaty za elektrograty”
• Program Majsterkowo
• Mistrzostwa Castorama
Ambicje Grupy Kingfisher i Castorama Polska w zakresie zrównoważonego rozwoju
Castorama Polska i Grupa Kingfisher stawiają sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, dążąc do osiągnięcia konkretnych rezultatów do 2025 i 2040 roku:
Zmaksymalizowanie redukcji śladu węglowego i osiągnięcie neutralności emisyjnej do 2040 roku. Firma planuje konsekwentne działania na rzecz minimalizacji emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych własnej działalności operacyjnej.
Zwiększenie udziału sprzedaży produktów zrównoważonych marek własnych (Sustainable Home Products) do 70 proc. w ogólnej sprzedaży Castoramy do 2025 roku. Oznacza to promowanie zrównoważonych produktów, które spełniają wysokie standardy ekologiczne.
99,9 proc. udziału odpowiedzialnie pozyskiwanych produktów GFR zawierających drewno i papier do końca 2025 roku. Castorama dąży do tego, aby wszystkie produkty zawierające drewno i papier pochodziły z odpowiedzialnych źródeł.
100 proc. sklepów Castorama w Polsce z ulepszoną segregacją odpadów do 2025 roku. Firma zobowiązuje się do wprowadzenia zaawansowanych systemów segregacji odpadów we wszystkich swoich sklepach.
100 proc sklepów Castorama z ofertą efektywności energetycznej. Każdy sklep Castorama będzie oferował produkty i usługi wspierające efektywność energetyczną.
Zwiększenie udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla w całej Grupie Kingfisher do 35 proc. do 2025 roku. Oznacza to dążenie do jeszcze większej różnorodności i inkluzywności na stanowiskach kierowniczych.
Kingfisher publikuje raporty odpowiedzialnego biznesu w cyklu rocznym
Ostatni raport został przygotowany zgodnie z międzynarodowymi standardami, takimi jak Workforce Disclosure Initiative (WDI), CDP (dawniej Carbon Disclosure Project), Global Reporting Initiative (GRI), Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) oraz standardy Sustainability Accounting Standards Board (SASB) dla detalistów i dystrybutorów. Szczegółowe dane dotyczące wyników publikowane są w Załączniku oraz Podręczniku Odpowiedzialnego Biznesu. Informacje na temat zakresu danych, celów i metodologii obliczeń są zawarte w Metodologii Zbierania Danych. Indeks Global Reporting Initiative (GRI) jest dostępny na stronie internetowej Kingfisher.
Pełna treść raportu do pobrania TUTAJ.