Wrocław Fashion Outlet we współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej realizują ścieżkę edukacyjną we wrocławskim Parku Tysiąclecia. Ta inicjatywa ma podnieść świadomość ekologiczną wśród mieszkańców miasta i jest kolejnym elementem współpracy WFO z lokalną społecznością.
Gra terenowa ma na celu przedstawienie najmłodszym mieszkańcom Wrocławia, jak ważne funkcje pełni miejski park. Poprzez stacje edukacyjne dzieci dowiedzą się m.in., czym jest retencja wody oraz jak parki tworzą przestrzeń do relaksu, zabawy i aktywności sportowej.
Projekt edukacyjny i integracyjny
W ramach projektu stworzono 10 stacji edukacyjnych w Parku Tysiąclecia, każda z nich oferuje unikatowe doświadczenie, które pozwala dzieciom zauważyć rolę zielonych terenów w mieście. Projekt edukacyjny dla dzieci, dość szybko został zauważony przez wandali. W odpowiedzi na incydenty związane z niszczeniem tablic edukacyjnych Wrocław Fashion Outlet wprowadza pewne zmiany.
– Kiedy nasze tablice zostały zniszczone, byliśmy zaskoczeni i bardzo poruszeni. Nie poddaliśmy się, bo wierzymy, że to wartościowy projekt edukacyjny. Zdecydowaliśmy się wprowadzić nowy, odporny na akty wandalizmu mechanizm, który, mamy nadzieję, pozwoli cieszyć się wrocławianom tą atrakcją przez długi czas – mówi Katarzyna Warzecha, Marketing Director z Wrocław Fashion Outlet.
Na stronie internetowej Wrocław Fashion Outlet można teraz pobrać i wydrukować krzyżówkę, która będzie kluczowym elementem zabawy. Dzieci, wraz z opiekunami, mają za zadanie odnaleźć 10 tablic edukacyjnych, rozlokowanych w różnych częściach Parku Tysiąclecia. Każda z nich zawiera specjalne hasło, które należy wpisać w odpowiednie pola krzyżówki. Po uzupełnieniu całej krzyżówki, wystarczy zgłosić się do Punktu Informacyjnego we Wrocław Fashion Outlet, by odebrać wyjątkową książeczkę edukacyjną, pełną zagadek i angażujących łamigłówek. Wydrukowaną kartę z krzyżówką można odebrać także w Punkcie.
– Zapraszamy rodziny do wspólnego odkrywania supermocy, jakie kryje w sobie Park Tysiąclecia. Wspólnie z Zarządem Zieleni Miejskiej zaprojektowaliśmy stacje tak, by dzieci mogły w przyjazny sposób dowiedzieć się, jak ważne w miejskim życiu są miejsca, gdzie natura jest główną atrakcją. To nauka poprzez zabawę i do tego na świeżym powietrzu – dodaje Katarzyna Warzecha, Marketing Director z Wrocław Fashion Outlet.
Projekt ten ma na celu edukację dzieci i integrację społeczności lokalnej. Dzięki zaplanowanym zadaniom, ścieżka edukacyjna angażuje uczestników w różnym wieku, promując zdrowy tryb życia i świadomość ekologiczną.
Wrocławski outlet zaangażowany w integrację lokalnej społeczności
Ścieżka edukacyjna, stworzona przez Wrocław Fashion Outlet we współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej, rozpoczyna się przy wejściu do parku, gdzie uczestnicy od razu mogą doświadczyć, jak roślinność wpływa na obniżenie temperatury w gorące dni. Skatepark zachęca do aktywności fizycznej i przypomina, jak sport pozytywnie wpływa na nastrój, a boisko do siatkówki plażowej przenosi w klimat wakacji, bez potrzeby opuszczania miasta.
Inne stacje – jak boisko do piłki nożnej, polana spotkań, utwardzona aleja spacerowa z miejscami do wypoczynku, rzeźby „Wilki” oraz plac zabaw „Średniowieczna warownia” – pokazują, w jaki sposób parki wspierają zdrowie fizyczne i psychiczne, zachęcają do ruchu, relaksu oraz inspirują do kontaktu ze sztuką i rozwijania wyobraźni.
Atrakcja jest dostępna przez cały rok umożliwiając mieszkańcom Wrocławia i turystom lepsze poznanie i docenienie zieleni w mieście.
Wrocław Fashion Outlet to jedyne modowe centrum outletowe w regionie dolnośląskim. Na ok. 14 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się ponad 100 światowych i polskich marek. Wrocław Fashion Outlet należy do portfolio VIA Outlets – najszybciej rozwijającego się operatora na rynku outletów premium w Europie. Europejskie portfolio VIA Outlets obejmuje obecnie 11 centrów w 9 krajach, łącznie około 267 tys. metrów kwadratowych powierzchni najmu i ponad 1,1 tys. sklepów.