Po raz kolejny rusza kampania T-Mobile i Szlachetnej Paczki pod hasłem Stare telefony działają cuda. W tej akcji stary niepotrzebny telefon jest symboliczną „cegiełką”, która jest zamieniana na finansowe wsparcie dla Szlachetnej Paczki.
Oddanie telefonu do recyklingu pomaga chronić środowisko naturalne poprzez redukcję ilości odpadów elektronicznych. Recykling pozwala na odzyskanie cennych materiałów, takich jak metale szlachetne, które mogą być ponownie wykorzystane w produkcji nowych urządzeń. Ponadto, prawidłowe przetwarzanie telefonów zmniejsza ryzyko zanieczyszczenia środowiska szkodliwymi substancjami chemicznymi.
– Recykling elektrośmieci to nie tylko odpowiedzialność ekologiczna, ale także kluczowy element budowania zrównoważonej przyszłości – mówi Olga Wółkiewicz-Kosior, kierowniczka działu ESG T-Mobile Polska.
Akcja społeczna, koncert i promowanie idei recyklingu
T-Mobile, zgodnie z ideą przełamywania barier, w akcji Stare telefony działają cuda połączył ze sobą różne światy: muzyczne, społeczne, pokoleniowe oraz kulturowe.
Do współpracy przy kampanii zaproszono znanego, polskiego rapera Pezeta, który nigdy nie szedł utartą ścieżką, bo sam ma w zwyczaju wyznaczenie trendów oraz pierwszą damę polskiej sceny operowej, mezzosopranistkę Małgorzatę Walewską. Zaproszeni do współpracy artyści, w stworzonym wspólnie utworze muzycznym udowadniają, że warto działać razem, otwierać się na innych, a bliskość może przynieść nieoczekiwane efekty i połączyć ludzi w szlachetnym celu.
Wyjątkowym elementem akcji będzie koncert świąteczny, który odbędzie się 14 grudnia przy Manufakturze w Łodzi. Artyści reprezentujący różne style muzyczne wraz z towarzyszącym chórem wykonają popularne utwory muzyczne. Hasło wydarzenia – Stare telefony działają cuda, będzie zachęcać do oddawania starych telefonów do recyklingu w T-Mobile. W zamian za stary telefon otrzymać będzie można upominek od T-Mobile.
– Możemy być z innych środowisk, mieć inne opinie, zainteresowania ale być wrażliwymi na potrzeby innych i łączyć się w pomaganiu. Wierzymy, że – dzięki połączeniu tak różnych muzycznych „baniek” – dotrzemy z akcją świąteczną do bardzo szerokiego grona odbiorców i wesprzemy wspólne działania T-Mobile i Szlachetnej Paczki na rzecz osób najbardziej potrzebujących – mówi Paulina Rekosz, Dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką i Customer Experience w T-Mobile Polska.
W tej akcji stary niepotrzebny telefon czyni cuda. Jest symboliczną „cegiełką”, która jest zamieniana na finansowe wsparcie dla Szlachetnej Paczki. Im więcej oddanych telefonów, tym większe wsparcie finansowe T-Mobile przekaże Szlachetnej Paczce. A może ono sięgnąć nawet mln zł.