Kolejne etapy rozbudowy Designer Outlet Gdańsk za nami. Nowo powstająca bryła skrzydła restauracyjno-handlowego została już pokryta dachem o wzmocnionej konstrukcji, a większość prac przeniosła się do wnętrza budynku. Już wkrótce pierwsi najemcy rozpoczną przejmowanie lokali.
Centrum stale modernizuje i ulepsza stosowane rozwiązania, by utrzymać ocenę „Excellent” w certyfikacji BREEAM. Trwające prace budowlane są doskonałym pretekstem do tego, by wprowadzać kolejne udogodnienia zarówno dla klientów, jak i dla środowiska naturalnego.
– Spełniamy wymogi BREEAM w naszym obiekcie, ale ciągle myślimy o dwa kroki do przodu, by jeszcze bardziej usprawniać działanie centrum – mówi Izabela Jaworska-Piątkowska, Facility Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
Wykorzystanie naturalnego drewna z odzysku
Pogoda sprzyja pracom na budowie, gdzie zamykane są kolejne etapy przewidziane w planie na ten rok. Powstające skrzydło jest już zadaszone. Została położona wzmocniona konstrukcja dachowa o dużym udźwigu, która przygotowana jest pod przyszły montaż paneli słonecznych. Dzięki temu klienci mogą zobaczyć, jak przestronna powierzchnia została „doklejona” do już istniejącego budynku.
– Po zakończeniu przewidzianych na tym etapie budowy działań, większość prac konstrukcyjnych odbywa się teraz w środku budynku. Obecnie powstają ścianki działowe i witryny sklepowe – wylicza Izabela Jaworska-Piątkowska, Facility Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping. Jesteśmy w przededniu przekazywania lokali nowym najemcom w celu realizacji ich wewnętrznych prac wykończeniowych.
Po wydzieleniu lokali, kolejnym etapem prac będzie wykończenie strefy restauracyjnej. Tu na ścianach oraz na sufitach pojawi się naturalne drewno.
– Zdecydowaliśmy się właśnie na ten rodzaj materiału przede wszystkim ze względów estetycznych i ekologicznych. Wykończenie wnętrz naturalnym drewnem dodaje im elegancji i ciepła, co tworzy przyjemną atmosferę, w której miło spędza się czas. Bardzo ważna jest też trwałość tego materiału – drewno po odpowiednich zabiegach pielęgnacyjnych dobrze prezentuje się i spełnia swoją funkcję przez wiele lat – wylicza Jaworska-Piątkowska.
Wybór drewna w projekcie ma też znaczenie ekologiczne. Deski pochodzą w dużej mierze z wcześniejszych rozbiórek budynku oraz kupowane są od lokalnych dostawców, co ogranicza ślad węglowy. Jest to zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju, przyjętą przez właściciela i zarządcę obiektu. Podążając za duchem dbania o środowisko, zespół projektowy zdecydował również o wykorzystaniu innych materiałów z rozbiórki, takich jak cegła, okna, kostka brukowa, czy elementy oświetlenia.
Rozbudowa to też dodatkowe zmiany i ekologiczne rozwiązania
Na terenie przylegającym do budynku, przy każdym jego wejściu powstaną wiaty rowerowe z zadaszeniem, ponieważ wielu klientów – przede wszystkim tych z nowo powstałych pobliskich osiedli – przyjeżdża do centrum właśnie na rowerze, szczególnie teraz, kiedy mamy pełnię lata i wielu gdańszczan przesiadło się na dwa kółka.
Na parkingu zostały też wyznaczone stanowiska dla pojazdów elektrycznych, których właściciele będą mogli skorzystać z ładowarek EV w czasie robienia zakupów. Jeśli natomiast chodzi o wyposażenie łazienek, to cały instalowany biały montaż spełniać będzie najwyższe standardy wyznaczone przez BREEAM in USE.
Jesienią dokończone zostaną wszelkie prace związanie z nasadzeniem nowej zieleni, w tym również na zaprojektowanym wokół latarni morskiej skwerze wypoczynkowym. W ślad za wskazaniami ekologa, rośliny zostały tak dobrane, aby zachować bioróżnorodność i zapewnić dobre warunki dla owadów zapylających.
W budynku pojawią się czujniki CO2 monitorujące stężenie dwutlenku węgla na terenie obiektu, wyznaczone zostaną ścieżki dla osób słabo widzących i niewidomych, które opracowane zostały we współpracy z Fundacją Integracja.
ROS Retail Outlet Shopping
ROS Retail Outlet Shopping z siedzibą w Wiedniu i partnerami w Polsce, we Włoszech oraz Francji, zajmuje się niezależnym doradztwem na rynku nieruchomości dla handlu detalicznego oraz zarządza centrami handlowymi. Specjalizuje się w zarządzaniu siecią Designer Outlet oraz innowacyjnymi konceptami handlowymi w Europie.
Założyciele, Thomas Reichenauer i Gerhard Graf, będąc uznanymi specjalistami w branży posiadają wieloletnie doświadczenie na europejskim rynku outletów. ROS Retail Outlet Shopping obejmuje swoim działaniem wszystkie etapy projektu, od znalezienia odpowiedniej lokalizacji do ukształtowania i rozwoju wszystkich aspektów zarządzania operacyjnego.
Zrównoważony rozwój jest wspierany przez partnerską współpracę z markami, wysoką jakość zarządzania sprzedażą i standardów obsługi klienta, a także innowacyjne podejście marketingowe zapewniane przez profesjonalny zespół zarządzający.
Portfel ROS Retail Outlet Shopping w Europie obejmuje: Designer Outlet Warszawa, Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec, Designer Outlet Soltau, City Outlet Geislingen, Premier Outlet Budapest, Designer Outlet Algarve, Designer Outlet Croatia, La Torre Outlet Zaragoza, M3 Outlet Polgár, Designer Outlet Luxembourg oraz nową inwestycję Designer Outlet Kraków.