Na polskim rynku profesjonalnych agencji mówców zadebiutował kolejny podmiot, jednak wyraźnie różniący się od pozostałych. Dominika Lenkowska-Piechocka, założycielka Who Will Save The Planet – butikowej agencji PR realizującej projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju, ogłosiła start siostrzanego podmiotu WWSTP: agencji mówczyń i ekspertek specjalizujących się w tematyce sustainability.
Nowo powstała agencja skupia prelegentki z różnorodnym doświadczeniem zawodowym, które dzielą się wiedzą oraz inspirują do wdrażania zmian w kierunku bardziej odpowiedzialnych i zrównoważonych praktyk w biznesie i życiu prywatnym.
Rośnie zapotrzebowanie na mówców z obszaru sustainability
Agencja mówczyń Who Will Save The Planet stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie firm i instytucji na ekspertów, którzy mogą przekazać specjalistyczną wiedzę i doświadczenie dotyczące szeroko pojętego sustainability. W skład zespołu wchodzą specjalistki z wielu dziedzin, takich jak: ochrona środowiska, prawa człowieka, zrównoważony rozwój, gospodarka obiegu zamkniętego, ale też szeroko rozumiany dobrostan.
– Unijna legislacja dot. raportowania danych niefinansowych sprawiła, że w ostatnim czasie trafiało do mnie coraz więcej zapytań o wystąpienia typu powerspeech i edukacyjne z zakresu ESG, zrównoważonego rozwoju itp. Nic dziwnego, jednym z kluczowych elementów sukcesu projektów wdrożeniowych związanych z ESG jest zbudowanie zrozumienia i poparcia dla zmiany wśród pracowników i pozostałych interesariuszy. Kilka lat temu zapytania, które do mnie przychodziły, dotyczyły raczej lekkich kwestii, były chęcią wpisania się w nowy trend, ale rzadko związane były typowo z wdrażaniem strategii zrównoważonego rozwoju w organizacji. Dziś coraz więcej firm szuka ekspertów, którzy swoimi wystąpieniami, warsztatami nadadzą znaczenia podejmowanym przez organizację działaniom, wytłumaczą je interesariuszom. A co najważniejsze, zrobią to w przystępny sposób – mówi Dominika Lenkowska-Piechocka, prezeska Who Will Save The Planet, eko-edukatorka, jedna z ekspertek programu Climate Leadership powered by UN Environment.
W ofercie szkolenia, wystąpienia i warsztaty
W ofercie agencji mówczyń WWSTP znajdują się szkolenia, wystąpienia i warsztaty z zakresu: zrównoważonego rozwoju, ESG (Environmental, Social, Governance), greenwashingu, łańcucha dostaw, GOZ (gospodarki obiegu zamkniętego), odpadów i ich segregacji, fast fashion & slow fashion, praw człowieka czy well-being.
– Zanim podjęłam decyzję o stworzeniu agencji mówczyń, przejrzałam oferty istniejących agencji i zauważyłam, że nie ma w Polsce podmiotu specjalizującego się w tematach sustainability. Dodatkowo, większość promowanych osób to mężczyźni. Znam wiele fantastycznych ekspertek, dlatego postanowiłam stworzyć miejsce, które pozwoliłoby nam działać razem, a jednocześnie dałoby klientom dostęp do szerokiego wachlarza prelegentek skupionych w ramach jednej firmy. Tak powstała druga noga WWSTP, czyli agencja mówczyń pod tą samą nazwą – dodaje Lenkowska-Piechocka.
Ekspertkami agencji WWSTP są autorki książek, podcastów, programów telewizyjnych, twórczynie internetowe, mówczynie TEDx – wszystkie, poza ogromną wiedzą, wyróżniają się autentycznym zaangażowaniem w budowę bardziej zrównoważonego otoczenia, co dobrze widać na scenie podczas ich wystąpień. Prelegentki skupione w agencji to m.in.: Marzena Figiel-Strzała, dziennikarka, reporterka, autorka cyklu Dzieci Świata; dr Joanna Jurga, projektantka przestrzeni, badaczka, wykładowczyni; Monika Michalska, ekspertka branży odpadowej i tworząca w sieci jako Pani od Odpadów; Natalia Tur, ekspertka relacji, mediatorka rodzinna in spe, socjolożka, psychoedukatorka; Sylwia Panek, chemiczka, blogerka, edukatorka i autorka poradników z serii „Zdrowy dom”; Katarzyna Zajączkowska, ekspertka zrównoważonej mody, wykładowczyni eko-projektowania, autorka książki i podcastu „Odpowiedzialna moda”.
– Zaprosiłam do współpracy osoby, które znam, z częścią nawet się przyjaźnię. Zależało mi, aby zgromadzić zespół ekspertek, które nie tylko są silne merytorycznie, ale wiem, że swoją energią potrafią zarazić zrównoważonym rozwojem najtrudniejszego odbiorcę i zmobilizować go do działania. Tematy ESG są wymagające, często poruszają wrażliwe kwestie, np. zmian klimatu. Pracując z klientami, widzę, jak ważna jest empatia osoby, która wprowadza słuchaczy w te obszary. Wie, jak rozbroić napięcia, zbudować kontekst dla zmian, procesów, które będą zachodziły u klienta chociażby ze względu na legislację dot. raportowania danych niefinansowych – dodaje Dominika Lenkowska-Piechocka.
Edukacja w zakresie zrównoważonego rozwoju
Who Will Save The Planet to indywidualne podejście do edukacji w zakresie zrównoważonego rozwoju, czerpiące z praktycznych doświadczeń swoich ekspertek i ich pasji. Poprzez prelekcje, szkolenia i warsztaty prowadzone przez ekspertki, agencja pomaga firmom i organizacjom wdrażać strategie, które przynoszą korzyści zarówno dla biznesu, jak i dla środowiska oraz społeczeństwa.
Mówczynie będące częścią agencji nie tylko dzielą się wiedzą, ale również inspirują do podejmowania działań, które mają realny wpływ na przyszłość planety i naszego społeczeństwa. Potrafią również pokazać, jak zadbać o własny dobrostan i budować wartościowe relacje.
Przykładowe tematy wystąpień w ofercie agencji to m.in.: “ESG na co dzień, czyli jak zmieniać biznes na lepsze”; “Zmiana klimatu – co warto wiedzieć, szczególnie jeśli mieszkasz w Polsce”; “GOZ – model gospodarki, który opłaca się nie tylko naturze”, ale też “Detox szafy: co nam robi chemia w ubraniach i jak się jej pozbyć”, “Jak stworzyć zdrowy dom bez (niepotrzebnej) chemii?” czy “Życie less waste: jak mniej marnować i więcej oszczędzać (również pieniądze)”.