Firma Philips, globalny lider w dziedzinie technologii medycznych, rusza z kampanią „Z troski o ludzi i planetę” (globalny tytuł kampanii to „Care means the world”), w której podkreśla, że zdrowie ludzi i zdrowa planeta są ze sobą nierozerwalnie powiązane.
Poprzez historie pacjentów, którym pomogły rozwiązania Philips, nowa kampania pokazuje, w jaki sposób można równocześnie dbać o ludzi i planetę. Podstawą globalnej kampanii Philips, która obecnie prezentowana jest w Europie i w Polsce, leży fundamentalne pytanie: jeśli nasza planeta choruje, to jak My mamy być zdrowi?
Philips, mając świadomość odpowiedzialności za zdrowie i dobrostan zarówno ludzi, jak i planety, wychodzi z założenia, że jeżeli chcemy nadal dbać o pacjentów w najlepszy możliwy sposób, musimy już teraz i w dłuższej perspektywie zadbać o naszą planetę, z taką samą uwagą i pilnością.
Kampania „Z troski o ludzi i planetę”
– Zmiany klimatyczne i ich konsekwencje coraz bardziej dotkliwie pokazują nam, że bez zdrowej planety nie możemy mówić o zdrowiu człowieka. Tymczasem mierzymy się z sytuacją, w której ochrona zdrowia realizując swoje podstawowe cele, jednocześnie szkodzi środowisku. Tym samym pośrednio generuje nowych pacjentów i poddaje cały system jeszcze większej presji – mówi Michał Grzybowski, Prezes Philips Polska. Jako Philip jesteśmy przekonani, że podejście pacjentocentryczne to podejście nierozerwalnie związane z troską o planetę. W podejściu tym „opieka” oznacza zapewnienie wysokiej jakości wsparcia zdrowotnego tym, którzy jej potrzebują, wtedy, gdy jej potrzebują, przy jednoczesnym zmniejszeniu negatywnego wpływu podejmowanych działań na środowisko.
Od 2020 r. Philips jest neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w swojej działalności operacyjnej i wyznaczył kolejne ambitne cele na 2025 r., których realizacja w jeszcze większym stopniu przyczyni się do złagodzenia zmian klimatu. W 2023 roku Philips został pierwszą firmą z branży technologii medycznych, której cele redukcji emisji CO2 dla całego łańcucha wartości zostały zatwierdzone w ramach inicjatywy Science Based Targets. Firma kontynuuje wprowadzanie innowacji i skalowanie swojego portfolio energooszczędnych, cyrkularnych, cyfrowych i opartych na chmurze rozwiązań. W ten sposób może pomóc systemom opieki zdrowotnej sprostać najpilniejszym wyzwaniom, z jakimi się mierzą, w tym rosnącym kosztom opieki i niedoborom personelu, jednocześnie zmniejszając ich wpływ na środowisko.
Jak wynika z badania Philips Future Health Index 2023 wszyscy liderzy opieki zdrowotnej w Polsce twierdzą, że ich szpital lub placówka wdraża inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska. Wielu jednak przyznaje, że napotyka na tym polu liczne trudności. Szukając rozwiązań, dzielą się najlepszymi praktykami i uczą się od innych.
Philips wspiera działania zmierzające do przyspieszenia zrównoważonych przemian w opiece zdrowotnej, rozszerzając swoje partnerstwa w całej Europie oraz pomagając świadczeniodawcom w analizie i zmniejszeniu ich śladu węglowego. Ambicją firmy jest dostarczanie najlepszych możliwych rozwiązań, które mając pomóc w opiece nad pacjentami i planetą poprzez unikalne połączenie innowacji, ecodesign i zrównoważonego rozwoju. Jedne z najnowszych partnerstw obejmują Tampere Heart Hospital w Finlandii; Champalimaud Foundation w Lizbonie, Portugalia; oraz County Durham and Darlington NHS Foundation Trust, Anglia.
W Polsce dodatkowo wspólnie z UNGC Global Compact Philips przygotował raport, pt. Zielone Szpitale, pierwszy tego typu dokumentu w kraju, który przeanalizował trendy i działania podejmowane w celu wdrażania w życie idei zielonych szpitali.
Wszystkie te projekty odzwierciedlają dążenie Europy do budowania bardziej zrównoważonych systemów opieki zdrowotnej z uwzględnieniem ważnych inicjatyw, w tym Europejskiego Zielonego Ładu, na rzecz budowania bardziej ekologicznej i odpornej przyszłości bez emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku.
O kampanii
Film inaugurujący kampanię „Z troski o ludzi i planetę” pokazuje ludzi, którzy kiedyś byli pacjentami i którym pomogły rozwiązania Philips. Tak więc Philips, dzięki szerokiej gamie produktów i rozwiązań, pośrednio przyczynił się do ich powrotu do zdrowia, umożliwiając powrót do miejsc na łonie natury, które mają dla nich znaczenie – do tych samych miejsc, za którymi tęsknili, gdy byli pacjentami.
Dokumentując byłych pacjentów z 11 krajów, Philips za każdym razem współpracował z lokalnymi fotografami, tak aby również w tym przypadku minimalizować ślad węglowy.
Film jest jednym z elementów zintegrowanej 360-stopniowej kampanii aktywowanej globalnie zarówno w formie cyfrowej, jak i w postaci offline.
Globalna kampania została opracowana przy współpracy z TBWA\Neboko i Omnicom PR Group.