Program Pepcolandia już od 7 lat maluje uśmiechy na twarzach najmłodszych. W tym roku sieć sklepów Pepco wsparła 225 projektów zrealizowanych w Polsce, Rumunii, Bułgarii oraz we Włoszech, przekazując łącznie ponad milion złotych na realizację wyjątkowych inicjatyw na rzecz dzieci.
Jak zaangażowanie pracowników i pasja do pomagania mogą zmienić świat tysięcy dzieci?
Pepcolandia to coroczny program grantowy, który realizowany jest od 2018 roku. Inicjatywa daje firmie możliwość angażowania swoich pracowników we wspieranie lokalnych organizacji społecznych działających na rzecz dzieci i młodzieży.
Program napędzany zaangażowaniem i sercem pracowników
Zgłoszone przez pracowników podmioty mogą otrzymać od Pepco grant w wysokości kilku tysięcy złotych na realizację projektu. Dzięki programowi, dzieci mają okazję rozwijać swoje talenty i pasje m.in. poprzez uczestnictwo w wyjazdach edukacyjnych, warsztatach muzycznych, obozach wakacyjnych, turniejach sportowych czy wspólnych piknikach. Od momentu powstania programu, Pepcolandia wsparła ponad 800 projektów w kilku europejskich krajach, przekazując na nie niemal 3 miliony złotych, co przełożyło się na aktywności dla ponad 20 tysięcy dzieci.
4 kraje, 225 projektów dla dzieci i młodzieży
Pepcolandia to wyjątkowa inicjatywa, którą tworzą pracownicy Pepco. To właśnie oni zgłaszają organizacje społeczne ze swojego sąsiedztwa, które realizują projekty na rzecz najmłodszych. W tegorocznej edycji pracownicy zgłosili rekordową liczbę 225 projektów obejmujących 4 kraje: Polskę, w której firma wsparła 190 projektów, Rumunię, gdzie odbyły się już 4 edycje programu, oraz Bułgarię i Włochy, które biorą udział w programie po raz pierwszy.
– Najpiękniejsze w Pepcolandii jest to, że jej sercem są nasi pracownicy. Dzięki ich wsparciu i zaangażowaniu możemy docierać przede wszystkim do tych małych organizacji społecznych, które są w ich sąsiedztwie, mają pomysły, czas oraz są oddane ciekawym inicjatywom na rzecz dzieci i młodzieży. W ramach projektów realizujemy różnorodne potrzeby – od inwestycji w place zabaw i sale edukacyjne, przez zawody sportowe, wycieczki i pikniki, aż po warsztaty kreatywne. Jednak cel pozostaje zawsze ten sam – podnieść jakość życia lokalnych społeczności i służyć dzieciom znajdującym się w potrzebie. Chcemy budować ich ciekawość świata, rozwijać umiejętności społeczne, dostarczać pozytywnych wrażeń, które mają wpływ na ich dobrostan psychiczny i fizyczny. Cieszy nas bardzo tak duże zaangażowania naszych pracowników – mówi Kasia Wilczewska, Head of Corportate Communication Pepco.
Pomoc, która dociera do różnych zakątków Europy
Działania realizowane w ramach programu Pepcolandia dążą do wyrównania szans edukacyjnych jak największej liczby dzieci i młodzieży znajdujących się w potrzebie. Program, który miał swój początek w Polsce, rozwija się z roku na rok, wkraczając również do innych krajów europejskich. Dzięki temu dzisiaj jego działania sięgają tysięcy młodych ludzi.
W tym roku, po raz pierwszy, wsparcie finansowe w wysokości 10 tysięcy euro trafiło również do sześciu organizacji we Włoszech. Dzięki tej pomocy dzieci z Mediolanu, Turynu i innych miast, w tym mali pacjenci walczący z rakiem i chorobami genetycznymi, mogli uczestniczyć w edukacyjnych spacerach i turniejach sportowych, a pomiędzy zabiegami medycznymi cieszyć się zabawą w specjalnie zaprojektowanym ogrodzie.
W jednej z rumuńskich wiosek pracownicy Pepco w roli wolontariuszy podjęli się zadania przekształcenia starego magazynu w nowoczesną przestrzeń do kreatywnych zajęć dla dzieci. Z kolei dzieci z Bułgarii brały udział m.in. w warsztatach poświęconych bioróżnorodności i ochronie przyrody. Niektóre z nich wcieliły się w rolę małych badaczy i wyruszyły po przygodę do Bałkańskiego Parku Narodowego Vratsa, aby lepiej poznać faunę swojego kraju.
Pepco, tak zwany value retailer, to jedna z największych w Europie sieci handlowych, oferujących odzież i artykuły dla domu. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez klientów przeprowadzających 30 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3,7 tys. sklepów.