ORLEN uruchomi największą w Europie współdzieloną sieć automatów paczkowych. Właśnie udostępnił innym firmom kurierskim skrytki w automatach paczkowych ORLEN Paczki. Działania te wpisują się w realizowaną przez ORLEN Strategię Zrównoważonego Rozwoju.
Pierwszym partnerem współpracującym z ORLEN będzie General Logistics Systems Poland (GLS).
– W odpowiedzi na zapotrzebowanie podmiotów na rynku kurierskim, postanowiliśmy udostępnić skrytki w automatach paczkowych ORLEN innym podmiotom. Działania te wpisują się w realizowaną przez ORLEN Strategię Zrównoważonego Rozwoju. Dzięki współdzieleniu automatów będziemy efektywniej je wykorzystywać i tym samym redukować oddziaływanie na środowisko – mówi Maciej Chłodziński, Kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w ORLEN.
Pierwszym partnerem współpracującym z ORLEN będzie General Logistics Systems Poland (GLS). ORLEN zawarł umowę o współpracy, dzięki której skrytki w automatach paczkowych ORLEN Paczka będą dostępne dla przesyłek klientów GLS. Umowa umożliwia długoterminową współpracę oraz pozwala na elastyczne dostosowanie jej zakresu do potrzeb w przyszłości.
– GLS jest znany z wysokiej jakości usług i to pozostaje naszym celem. Wysokiego poziomu obsługi klienci mogą się spodziewać niezależnie od tego, czy wybiorą dostawę do domu, czy do jednego z wielu punktów GLS lub maszyn paczkowych – mówi Tomek Zwiercan, Dyrektor zarządzający GLS w Polsce.
Jak podkreśla GLS, dla firmy ważny jest także aspekt ekologii i zrównoważonego rozwoju.
– Myślimy o środowisku i przyszłych pokoleniach. Korzystając z istniejących maszyn paczkowych nie zwiększamy emisji CO2 i nie ingerujemy w miejski krajobraz – dodaje Tomek Zwiercan.
Celem podejmowanej współpracy jest m.in. efektywne zagospodarowanie przestrzeni miejskiej na punkty odbioru przesyłek. Zamiast budowy niezależnych sieci automatów ORLEN i GLS zaproponowały nowy model partnerskiej współpracy polegający na współdzieleniu automatów pomiędzy firmami kurierskimi.
Sieć ORLEN Paczka to obecnie 6000 automatów paczkowych, które znajdują się w zasięgu ponad 40 proc. klientów w Polsce w odległości nie przekraczającej 7 minut spacerem.