Neinver – operator, inwestor i deweloper centrów outletowych w Europie, odnowił certyfikaty BREEAM in Use dla portfolio obiektów w Polsce. Outlety Factory w Warszawie, Poznaniu i Krakowie zostały ocenione na poziomie Excellent w obszarze zrównoważonego zarządzania. Najmłodsze w sieci Factory Gliwice uzyskało certyfikat w 2022 roku.
– Spełnianie wysokich standardów w zakresie zrównoważonego rozwoju to dla Neinver jedno z priorytetowych zadań w strategii rozwoju na europejskim rynku outletów. Obiekty w Polsce zostały zbudowane w zgodzie z najlepszymi praktykami i doświadczeniem. Na przestrzeni lat były unowocześniane i zaopatrywane w innowacyjne systemy, tak by zminimalizować ich wpływ na środowisko naturalne. To uznanie naszej konsekwentnej pracy i sukcesów w obszarze zarządzania, które w dbałość o środowisko naturalne angażuje przedstawicieli marek i partnerów biznesowych Neinver – mówi Maciej Zacharewicz, International Facility Manager Neinver.
Outlety Factory w warszawskim Annopolu i Ursusie oraz w Poznaniu uzyskały ocenę Excellent zarówno w obszarze rozwoju obiektów jak i zarządzania nimi. Factory i Futura Park w Krakowie oceniono także na poziomie Excellent w zakresie obiektu, natomiast w obszarze zarządzania na poziomie Very good. Factory Gliwice w 2022 roku uzyskało oceny Very Good w zakresie samego obiektu oraz Excellent w obszarze zarządzania.
Elektryczność w centrach Factory z odnawialnych źródeł
Obiekty Neinver w Polsce są w całości zaopatrywane w elektryczność, pochodzącą z odnawialnych źródeł. Dzięki stałemu monitoringowi i technicznemu zaangażowaniu, z sukcesem ograniczane jest zużycie mediów – prądu, gazu i wody. Odpowiednio wyposażone strefy gromadzenia odpadów pozwalają na ich zaawansowana segregację, dzięki czemu ponad 90 procent odpadów w outletach Factory i Futura Parku, poddawanych jest recyklingowi.
Zaawansowane systemy wentylacyjne pozwalają na stały monitoring i utrzymanie jak najlepszych parametrów powietrza wewnątrz – temperatury oraz dwutlenku węgla – uwzględniając ilość osób, znajdujących się w sklepach i pasażach handlowych. Wiele uwagi Neinver poświęca też kwestii wydajności ich stosowania.
Obiekty Neinver są przystosowane do korzystania przez osoby z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dla rodziców z dziećmi funkcjonują profesjonalnie wyposażone pokoje, umożliwiające rodzicom i ich podopiecznym komfortowe karmienie i odpoczynek. Centra posiadają przestronne parkingi z miejscami dla rodzin i osób niepełnosprawnych, ładowarki aut elektrycznych, stacje rowerowe, a dojazd do nich jest możliwy komunikacją miejską.
Neinver dba o bioróżnorodność
Neinver dba również o bioróżnorodność terenów zielonych wokół swoich obiektów. Wszystkie podlewane są tylko wodą deszczową. Wiele uwagi poświęca także eliminacji zanieczyszczeń świetlnych, pochodzących z zewnętrznych źródeł oraz ich oddziaływania na środowisko.
Certyfikacja BREEAM w obiektach z portfolio Neinver w Europie jest jednym z istotnym elementów długofalowej strategii firmy pn. „Building Tommorow”, która określa szczegółowy plan działania w obszarze zrównoważonego rozwoju. To model zarządzania i filozofia działania, które konsekwentnie wpływają na minimalizację śladu węglowego, łagodzenie zagrożeń dla środowiska, a także wywieranie pozytywnego wpływu i zaspokajanie potrzeb interesariuszy. To również istotny krok w kierunku budowania zrównoważonej, cyrkularnej i odpowiedzialnej społecznie branży.
O Neinver
Neinver to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Czołowy operator centrów outletowych w Hiszpanii i Polsce, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Spółka Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outletowymi i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. W ramach zaangażowania w zrównoważony rozwój, strategia firmy Building Tomorrow ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko naturalne, zwiększenie odporności firmy na trudności rynkowe oraz podniesienie zaangażowania pracowników. Neinver w Polsce zarządza siecią pięciu outletów Factory: w Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach oraz parkiem handlowym Futura w Krakowie.
Comments 1