Grupa Mlekovita, w trosce o zrównoważony rozwój i dążenie do ograniczenia śladu węglowego, zmniejsza ilość tworzywa sztucznego wprowadzanego na rynek, m.in. udoskonalając opakowania swoich produktów.
– Jako lider polskiej branży mleczarskiej Mlekovita dążymy do równoważenia celów we wszystkich aspektach naszej działalności. Poprzez stosowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie pakowania zredukowaliśmy masę odpadów i zmniejszyliśmy ślad węglowy w logistyce. Dbamy o to, aby produkowane przez nas produkty były nie tylko najwyższej jakości, ale również przyjazne dla środowiska – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Mlekovita regularnie podnosi standardy w zakresie ochrony środowiska. Podejmuje szereg działań, które pozytywnie wpływają na środowisko naturalne: prowadzi racjonalną gospodarkę surowcami, optymalizuje zużycie wody i energii. W br. oddała do użytku dużą inwestycję ekologiczną: nowoczesną fabrykę biofermentacji, dzięki której zakład centrali Grupy jest jeszcze bardziej przyjazny środowisku oraz zwiększa się jego niezależność energetyczna.
Nie mniej istotne są działania podejmowanie w zakresie redukcji ilości tworzywa sztucznego wprowadzanego na rynek. Jednym z nich jest zmiana opakowań dzięki czemu ich waga zmniejszyła się o ponad 51 proc.
Zmniejszenie masy opakowań przyczyniło się do poprawy kompletnego bilansu ekologicznego i ekonomicznego, a przy tym nie wpłynęło na funkcjonalność opakowań ani na jakość produktu.
Mlekovita od lat realizuje swoje cele środowiskowe. W dniach 1-2.10.2024 r. po raz kolejny była auditowana przez PCBC na zgodność ze spełnieniem wymagań normy środowiskowej ISO 14 001. Wzorowo przeszła kontrolę, a certyfikat który posiadamy od wielu lat, daje gwarancję rzetelności i odpowiedzialności środowiskowej.
Źródło: Mlekovita