MediaMarktSaturn – europejski operator elektromarketów – zaprezentował pierwszy koncept sklepu typu pop-up, który powstał w duchu zrównoważonego rozwoju. Sklep BetterWay propaguje koncepcję zrównoważonego rozwoju i oferuje zrównoważony asortyment produktów. Testowy format otwarto z początkiem maja w Niemczech w mieście Tybinga.
– Zgodnie ze strategią „Experience Electronics”, nasz nowy pop-up store to okazja, by zaprezentować klientom na żywo, co oferujemy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jednocześnie chcemy zdobyć nowe doświadczenie w zakresie integracji rynku internetowego ze swoimi produktami, sprzedawcami i sklepami stacjonarnymi – wyjaśnia Hubert Kluske, dyrektor operacyjny MediaMarktSaturn Niemcy.
Wybór lokalizacji testowego salonu nie jest przypadkowy. Tybinga to akademickie miasto świadome ekologicznie i technologicznie. Do sklepu, zlokalizowanego w centrum miasta, można łatwo dotrzeć nawet bez samochodu – zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Zrównoważone podejście jest również rygorystycznie przestrzegane w projektowaniu sklepu. Koncept ma zostać wprowadzony także w innych miastach Niemiec. Operator na razie nie informuje o wprowadzeniu tego formatu także na inne rynki.
W nowo otwartym salonie w centrum Tybingi klienci znajdą portfolio zrównoważonych produktów, sygnowanych logo BetterWay. W ofercie znajdują się odnowione urządzenia elektryczne.
Strategia zrównoważonego rozwoju MediaMarktSaturn
Nowa koncepcja sklepu wpisuje się w strategię omnichannel MediaMarktSaturn. W sklepie pop-up klienci mogą znaleźć oferty z różnych grup produktowych, takich jak smartfony/tablety/smartwatche oraz e-mobilność. Dla lepszej orientacji MediaMarktSaturn oznacza szczególnie zrównoważone produkty własnym logo BetterWay. Firma przestrzega kryteriów niezależnych organizacji badawczych, takich jak Blue Angel, EPEAT i TÜV Rheinland, a także określiła własne kryteria. Można także nabyć tzw. urządzenia refurbished, czyli profesjonalnie odnowione i zregenerowane.
Własna usługa zakupów MediaMarktSaturn oferuje również klientom w sklepie pop-up możliwość prostej wymiany zużytego sprzętu elektrycznego na karty podarunkowe. We współpracy z dostawcą Foxway urządzenia są odnawiane lub naprawiane, a wszelkie istniejące dane są usuwane. Oznacza to, że można je odsprzedać i dać im drugie życie w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Pracownicy sklepu są specjalnie przeszkoleni w zakresie zrównoważonego rozwoju i na życzenie mogą również informować klientów o możliwościach zaangażowania się w lokalne projekty zrównoważonego rozwoju.
Więcej informacji na temat inicjatywy MediaMarktSaturn BetterWay można znaleźć TUTAJ.