McDonald’s do 2025 roku planuje całkowicie przejść na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych lub surowców z recyklingu. W lokalach sieci to klient decyduje, w jakim kubku chce otrzymać swój ulubiony napój czy lody McFlurry. Możliwość wyboru i troska o środowisko idą w parze. – W McDonald’s od lat działamy na rzecz ograniczenia liczby niezagospodarowanych opakowań – mówi Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Impact Senior Manager w McDonald’s Polska.
Kubek jednorazowy? Kubek wielokrotnego użytku YourCup? A może opcja Mam swój kubek? Trzy rodzaje opakowań dostępne w McDonald’s. McDonald’s oferuje swoim gościom rozwiązania dopasowane do ich stylu życia i przyjazne dla środowiska. W zależności od potrzeb odwiedzający restauracje mogą zdecydować się na jedną z trzech opcji: wybrać kubek jednorazowy podlegający recyklingowi, przyjść z własnym kubkiem lub kupić kubek wielorazowego użytku YourCup. Kubek YourCup jest dostępny w trzech opcjach – do napojów zimnych, gorących oraz lodów McFlurry.
– W McDonald’s od lat działamy na rzecz ograniczenia liczby niezagospodarowanych opakowań. Dzięki współpracy z recyklerem, firmą Miklan-Ryza z Torunia, dajemy naszym papierowym opakowaniom drugie życie. Po przetworzeniu wracają one do restauracji w postaci m.in. papierowych ręczników. Widzimy jednak, że potrzeby części naszych gości się zmieniają. Wychodzimy im naprzeciw, oferując nie tylko opcję „Mam swój kubek”, ale również wprowadzając dodatkowe propozycje, takie jak kubek wielorazowego użytku YourCup – mówi Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Impact Senior Manager w McDonald’s Polska.
Goście mogą przyjść z własnym kubkiem i zamówić w nim ulubiony napój. Osoby, które nie mają własnego kubka, mogą kupić w restauracji wybrany wariant kubka wielorazowego użytku YourCup, a następnie korzystać z niego przy kolejnych wizytach w restauracjach sieci, dzięki opcji „Mam swój kubek”. W ten sposób marka oferuje konsumentom różne rozwiązania, dopasowane do ich stylu życia.
Wszystkie wprowadzone opcje są przyjazne dla środowiska. Zużyte jednorazowe opakowanie, które trafią do frakcji papierowej w koszach McDonald’s zostaną przetworzone i wrócą do obiegu. Natomiast wybierając kubek wielorazowy, warto zadbać o to, aby służył nam jak najdłużej.
Obieg zamknięty opakowań w McDonald’s
McDonald’s Polska realizuje globalną strategię, której celem jest osiągniecie zero emisyjności do 2050 roku, a cele te są zgodne z metodologią Science Based Targets Initiative (SBTi).
Jednym z trzech kluczowych obszarów działania w tym zakresie jest redukcja zużycia i ograniczenie liczby niezagospodarowanych odpadów, w tym opakowań. Do 2025 roku planuje całkowicie przejść na opakowania pochodzące ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych lub surowców z recyklingu. Ponadto firma zamierza zamknąć obiegi dla 100 proc. odpadów, co jeszcze bardziej zminimalizuje potrzebę korzystania z nowych surowców i obniży emisję CO2.
Marka od 2019 roku z sukcesem wycofuje opakowania z tworzyw sztucznych, zastępując je ich papierowymi odpowiednikami. Dotyczy to m.in. słomek, pokrywek, sztućców, czy misek do sałatek. Obecnie w swoich restauracjach w Polsce redukuje zużycie tworzyw sztucznych o około 1 000 ton rocznie. Obecnie aż 95 proc. zużytych opakowań, powinno trafić do kosza frakcji papierowej.
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa ponad 550 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 33 tys. osób. Ponad 90 proc. z nich to obiekty prowadzone przez 100 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.