Grupa LPP (właściciel marek Reserved, Mohito, Sinsay) zajęła pierwsze miejsce w tegorocznej, 6. edycji Badania Spółek Świadomych Klimatycznie CCA. Autorzy rankingu — Fundacja Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych oraz Bureau Veritas Polska doceniają znaczący postęp w raportowaniu klimatycznym polskich spółek giełdowych.
Spośród 163 firm ocenianych w badaniu LPP zdobyło maksymalną liczbę punktów, wyróżniając się transparentnością oraz jasno określonymi celami redukcji emisji CO2.
Przeanalizowano 163 raporty spółek z GPW
W badaniu przeanalizowano dane pochodzące ze 163 raportów rocznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a jego zakres dotyczył danych niefinansowych z lat 2017 – 2023. Metodologia obejmowała 10 kluczowych kryteriów, koncentrując się głównie na ocenie zarządzania zagadnieniami klimatycznymi i analizie metod raportowania emisji gazów cieplarnianych (GHG). W tegorocznym rankingu liderami zostali ex-aequo LPP i CCC, które zdobyły maksymalne 10/10 punktów.
– Sprostanie wymogom stawianym przez organizatorów Badania Spółek Świadomych Klimatycznie jest każdego roku nie lada wyzwaniem. Kryteria brane pod uwagę są bardzo precyzyjne i różnorodne, co stanowi dla nas mobilizację do jeszcze większej pracy nad transparentnością i jakością treści prezentowanych w raporcie. Tym bardziej jesteśmy dumni, że uzyskaliśmy maksymalną liczbę punktów i zajęliśmy pierwsze miejsce w tym prestiżowym zestawieniu. Zwłaszcza w tak ważnym dla nas momencie, gdy ambitne cele redukcji emisji, zweryfikowane przez SBTi, okazały się realne do osiągnięcia, a podejmowane działania przekładają się na zmniejszenie wpływu na otoczenie – komentuje Aleksandra Kędziora, starsza specjalistka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.
Spółka LPP przygotowana na wymogi unijnej dyrektywy
Autorzy badania zwracają uwagę na widoczny wzrost przejrzystości, szczegółowości i estetyki raportów, zwłaszcza w przypadku firm znajdujących się na podium zestawienia – LPP i CCC.
Takie podejście do raportowania kwestii klimatycznych przekłada się na pozytywne oceny przez interesariuszy i znacząco ułatwia odbiór treści. Liderzy rankingu dobrze przygotowali się na wymogi unijnej dyrektywy, która ma wejść w życie już od bieżącego roku raportowego i z wyprzedzeniem wprowadzili elementy standardów ESRS (European Sustainability Reporting Standards) oraz sekcje dotyczące m.in. zarządzania odpadami i bioróżnorodności. Raporty stają się coraz bardziej przejrzyste i komunikacyjnie atrakcyjne dla czytelnika.
Przeprowadzone po raz szósty w Polsce Badanie Świadomości Klimatycznej Spółek ma na celu sprawdzenie świadomości dużych i średnich przedsiębiorstw w zakresie ich wpływu na zmiany klimatu. Wyniki ogłaszane do publicznej wiadomości dostarczają inwestorom, klientom oraz wszystkim interesariuszom rzetelnych informacji na temat tego, które przedsiębiorstwa biorą pod uwagę te kwestie i w jakim stopniu uwzględniają je w procesach zarządzania.
LPP: 5 marek i 2,5 tys. sklepów
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 40 rynkach na świecie.
Spółka posiada sieć blisko 2,5 tys. salonów o łącznej powierzchni ponad 2 mln mkw. i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty.