Kaufland po raz kolejny wspiera „Miesiąc Fairtrade” – kampanię społeczną, której zadaniem jest promowanie idei Sprawiedliwego Handlu. Wspólnymi działaniami organizatorzy i partnerzy akcji uświadamiają konsumentów w temacie warunków życia rolników w krajach rozwijających się i zwiększają rozpoznawalność certyfikowanych produktów.
Mimo że czynnikiem, który najistotniej wpływa na decyzje zakupowe wciąż jest cena produktu, to polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz częściej sięgają po produkty wytworzone w sposób zrównoważony. Badanie GlobeScan przeprowadzone w 2023 roku wykazało, że już 53 proc. konsumentów w Polsce rozpoznaje znak Fairtrade. Spośród tych osób aż 82 proc. zadeklarowało zaufanie do systemu Fairtrade. Z kolei aż 8 na 10 respondentów kupuje produkty ze znakiem Fairtrade regularnie lub czasami.
– Inicjatywy takie jak „Miesiąc Fairtrade” nabierają szczególnego znaczenia w kontekście promowania odpowiedzialnej produkcji i konsumpcji, a także stają się nieodzowne w kreowaniu nowych wzorców zachowań u konsumentów. Sieć Kaufland stale poszerza swoją ofertę produktów wytworzonych w sposób zrównoważony, a poprzez nasze zaangażowanie w „Miesiąc Fairtrade”, staramy się zachęcać klientów do wsparcia idei sprawiedliwego handlu. Loteria paragonowa, którą z tej okazji promujemy wspólnie z Fairtrade Polska, stanowi dodatkową motywację do wyboru produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju – mówi Agnieszka Kotlińska, Starsza Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Kaufland Polska.
W trakcie kampanii pod hasłem „Dla ludzi, dla planety”, która potrwa do 10 czerwca, klienci Kaufland będą mogli wziąć udział w loterii paragonowej i wygrać atrakcyjne nagrody rzeczowe.