Kappahl Group angażuje się w tworzenie bardziej odpowiedzialnego świata mody, regularnie aktualizując swoją strategię zrównoważonego rozwoju. Obecnie Grupa koncentruje swoje działania na trzech strategicznych obszarach: klimat i środowisko, zrównoważony rozwój społeczny oraz przejrzystość i zaangażowanie.
Działania podejmowane przez szwedzkiego producenta odzieży będą minimalizować ryzyka związane ze zrównoważonym rozwojem i promować odpowiedzialny model biznesowy.
Kierując się wytycznymi międzynarodowych instytucji, takich jak Organizacja Narodów Zjednoczonych, Ethical Trading Initiative, OECD oraz Science Based Targets Initiative (SBTi), Kappahl Group wprowadza ambitne cele, które przyczyniają się do zrównoważonej przyszłości mody.
– Zrównoważony rozwój to dla nas priorytet. Wierzymy, że przyszłość mody leży w rękach firm, które dbają zarówno o środowisko naturalne, jak i społeczne aspekty swojej działalności. Osiągnęliśmy już znaczące cele, takie jak 100 proc. certyfikowanej bawełny oraz denimu wykonanego z certyfikowanych materiałów. Do 2030 roku dążymy do tego, aby 100 proc. naszych procesów produkcyjnych było bardziej zrównoważonych – mówi Agnieszka Skrybant-Jaworska, Country Manager w Kappahl Poland.
Klimat i środowisko
Kappahl Group postrzega zmiany klimatyczne jako najpoważmiejsze zagrożenie dla zrównoważonego rozwoju. W ramach swoich działań firma zobowiązała się do ograniczenia emisji zgodnie z celem 1,5°C ustalonym w Porozumieniu Paryskim.
Do 2025 roku wszystkie ubrania Kappahl i Newbie będą produkowane z materiałów o mniejszym wpływie na środowisko, a do 2026 roku co najmniej połowa asortymentu będzie zgodna z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Firma zobowiązała się również do redukcji bezwzględnej emisji CO₂ o 50,4 proc. do 2032 roku, co zostało zatwierdzone przez SBTi.
Zrównoważony rozwój społeczny
Kappahl Group zobowiązuje się do zapewnienia godziwych warunków pracy i wynagrodzeń, dbając o bezpieczeństwo i szacunek dla pracowników w całym łańcuchu dostaw. Ochrona praw człowieka oraz promowanie odpowiedzialnej mody to priorytety, które definiują działania firmy na każdym etapie produkcji i dystrybucji.
Przejrzystość i zaangażowanie
Zrównoważony model biznesowy Kappahl Group opiera się na wydłużeniu cyklu życia odzieży i współpracy z przejrzystymi i odpowiedzialnymi partnerami. Firma planuje, aby do 2026 roku jej asortyment był w 100 proc. identyfikowalny – od włókna po gotowy produkt.