Tej wiosny JYSK wdroży nowe inicjatywy w zakresie produkcji i pakowania, które zmniejszają zużycie aluminium o 22 tony i zredukują wymaganą przestrzeń ładunkową odpowiadającą 40 kontenerom transportowym rocznie.
JYSK pracuje nad zmniejszeniem swojego wpływu na środowisko, a dwie nowe inicjatywy w zakresie produkcji i pakowania stanowią kolejny krok we właściwym kierunku – poinformowano w komunikacie.
– Zespół JYSK nieustannie poszukuje nowych sposobów na zmniejszenie wpływu na środowisko w całej organizacji. Mam wielu ambitnych kolegów, którzy podejmują odpowiedzialne decyzje, a te ulepszenia w produkcji i pakowaniu to świetne przykłady małych, ale cennych kroków w dobrym kierunku – mówi Ditte Revsbæk Hansen, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w JYSK.
Oszczędność 4,5 miliona aluminiowych nakrętek
Pierwsza inicjatywa redukująca użycie aluminium w produktach JYSK dotyczy popularnych krzeseł ogrodowych GUDHJEM i AIDT. Krzesła te mają aluminiowe nakładki umocowane na każdej nodze krzesła. Teraz JYSK wraz z dostawcami pomyślnie przeprojektował krzesła i usunął aluminiowe nakładki, nie rezygnując przy tym z jakości i funkcjonalności. Zmiana ta pozwala zaoszczędzić łącznie 4,5 miliona nakładek, co odpowiada 22 tonom aluminium rocznie.
Drugą inicjatywą jest nowe opakowanie, które zastosowano w kilku kołdrach z serii BASIC. Nowy pasek spinający kołdrę minimalizuje przestrzeń zajmowaną w kontenerach transportowych. W rzeczywistości ta nowa inicjatywa zmniejsza wykorzystanie przestrzeni ponad 40 kontenerów transportowych JYSK rocznie, co oznacza, że JYSK może przewieźć 300 tys. dodatkowych letnich kołder na istniejącej powierzchni.
Choć nowa tekturowa opaska do letnich kołder pozwala zaoszczędzić miejsce w pojemniku, rozwiązanie w zakresie pakowania nie jest nowością w JYSK, ponieważ zostało już wdrożone i stosowane do pościeli i prześcieradeł. Zastąpiło stare plastikowe opakowanie. Te rozwiązania co roku pozwalają zredukować 27 milionów toreb plastikowych, co odpowiada 475 tonom plastiku.
JYSK to międzynarodowy sprzedawca artykułów wyposażenia wnętrz o skandynawskich korzeniach. Posiada ponad 3,3 tys. sklepów w 48 krajach. Na polskim rynku Jysk jest obecny od 2000 r. i prowadzi się ponad 290 sklepów. Zatrudnia w Polsce około 2500 osób. O strategii zrównoważonego rozwoju sieci można przeczytać TUTAJ.