Outdoorowa marka Jack Wolfskin zrobiła krok naprzód ku zmniejszeniu negatywnego wpływu na środowisko, jaki wywiera na nim branża odzieżowa. Texapore Ecosphere to przełomowe rozwiązanie, które wykorzystuje w 100% materiały pochodzące z recyklingu.
Równowaga między produktami zorientowanymi na zrównoważony rozwój, a cechami użytkowymi niezbędnymi do przebywania na świeżym powietrzu, takimi jak wodoodporność, oddychalność, wiatroszczelność i komfort, w dalszym ciągu stanowi wyzwanie dla branży odzieży sportowej.
W związku z tym opracowanie produktów przyjaznych środowisku stanowiło jedno z ważniejszych wyzwań dla wilczej marki. Chcąc tworzyć odzież, która sprosta oczekiwaniom miłośników sportów outdoorowych, a jednocześnie nie przyczyni się do zwiększenia poziomu zanieczyszczenia otaczającej nas przyrody, marka poświęciła 2 lata na badania nad powstałą w 100% z recyklingu membraną Texapore Ecosphere.
Początkowo, innowacyjne rozwiązanie, nagrodzone w 2017 r. nagrodami Outdoor Industry Award oraz UK Outdoor Industry Award, było stosowane w zaledwie 6 rodzajach produktów z portfolio marki. Obecnie jest to aż 58 różnych produktów odzieżowych oraz obuwniczych. Membrana składa się z resztek materiałów powstałych podczas produkcji i poddawanych recyklingowi z powrotem do cyklu produkcyjnego, w zgodzie z koncepcją zero waste. Tkanina zewnętrzna i podszewka są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
Texapore Ecosphere w produktach Jack Wolfskin
Od początku stosowania technologii Texapore Ecosphere Jack Wolfskin poddał recyklingowi prawie 96 ton membran, a tej zimy podda recyklingowi równowartość 63 milionów 1-litrowych butelek!
Innowacyjną membranę można znaleźć w takich produktach, jak kurtka Kammweg 3L, która zapewnia pełen komfort i ochronę podczas długich wędrówek. Nowa tkanina Texapore Ecosphere Pro Schoeller® jest wykonana z materiału częściowo pochodzącego z recyklingu, który łączy w sobie opatentowaną technologię membranową z zaawansowanymi technologicznie tkaninami Schoeller®.
Innowacyjne rozwiązanie zastosowano także w kurtce Highest Peak 3L Jkt. Wykonana z tkaniny Texapore Ecosphere Pro Stretch 3L, pochodzącej w 100% z materiałów powstałych z recyklingu, sprawia, że kurtka jest wodoodporna, wiatroszczelna i wysoce oddychająca. Wielofunkcyjny płaszcz Salier 3w1 to natomiast rozwiązanie dla szukających eleganckiego designu. Płaszcz zewnętrzny ma nowoczesny styl i jest wykonany z oddychającego, wodoodpornego i wiatroszczelnego materiału Texapore Ecosphere Pro. Wyposażony jest także w odpinaną ocieplaną kamizelkę puchową.
Texapore Ecosphere Pro to innowacyjne rozwiązanie spełniające najwyższe standardy. Produkty marki Jack Wolfskin z membraną Texapore Ecosphere zachwycają modnym designem oraz przyciągają prośrodowiskowym podejściem do produkcji. Te i inne elementy z portfolio wilczej marki można znaleźć w sklepach stacjonarnych oraz na stronie https://www.jack-wolfskin.pl/.
O Jack Wolfskin
Jack Wolfskin to wiodący na świecie producent najwyższej jakości niemieckiej odzieży i sprzętu outdoorowego. Firma została założona w 1981 roku przez przyjaciół, głęboko w kanadyjskiej dziczy, przy ognisku. Ich misją było inspirowanie wszystkich Odkrywców i Podróżników do tworzenia w outdoorze niesamowitych doświadczeń. Twórcy marki wierzą, że są one w stanie zmieniać życie.
Jack Wolfskin z siedzibą w Idstein w Niemczech prowadzi biuro w Stanach Zjednoczonych w Park City w stanie Utah oraz biuro azjatyckie w Chinach, w Szanghaju. Przedsiębiorstwo stało się wiodącą marką outdoorową w Europie i Azji z ponad 540 sklepami i ponad 4000 punktami sprzedaży na całym świecie.
Firma Jack Wolfskin jest zakorzeniona w zrównoważonym rozwoju i koncentruje się na projektowaniu etycznych i ekologicznych produktów, a także na promowaniu sprawiedliwych i humanitarnych warunków pracy.
Przedsiębiorstwo jest członkiem Fair Wear Foundation od 2010 roku, a od 2011 roku jest także partnerem systemu bluesign®, który dba o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu dostaw. Jack Wolfskin oferuje również produkty z etykietą Green Button.
Firma zatrudnia obecnie ponad 1400 osób na całym świecie. W styczniu 2019 roku Jack Wolfskin został przejęty przez Callaway Golf Company, obecnie funkcjonującej pod nazwą Topgolf Callaway Brands.