Grupa Walk – polska agencja marketingowa – tworzy interdyscyplinarny zespół ekspertów do wsparcia firm w strategicznej transformacji oraz analizie istotności. Agnieszka Bacińska, prezeska Walk PR, objęła właśnie nowo utworzoną funkcję liderki zrównoważonego rozwoju w Grupie.
Jako chief sustainability officer Agnieszka Bacińska będzie odpowiedzialna za transformację w obszarze ESG oraz nadzór nad zintegrowaną ofertą usług związanych ze zrównoważonym rozwojem.
– Strategiczna transformacja ESG to konieczność i wyzwanie dla większości firm w Polsce. To znacznie więcej niż implementacja przepisów oraz zarządzanie danymi i ich raportowanie. Włączanie zrównoważonego rozwoju w codzienną działalność wymaga uwzględnienia aspektów ESG w strategii przedsiębiorstwa, a także szeregu analiz i zmiany modeli biznesowych – mówi Paweł Miklaszewski, CEO Walk.
Walk PR należy do największej organizacji na świecie skupiającej zrównoważony biznes – United Nations Global Compact Network Poland, aktywnie realizując działania w projektach związanych z prawami człowieka czy zmianami klimatycznymi. Firma od lat wspiera projekty komunikacyjne realizujące agendę zrównoważonego rozwoju, przeznaczając na ten cel kilkaset godzin pracy pro bono rocznie.
– W Walk rozumiemy, że strategiczna transformacja ESG to zmiany na wszystkich szczeblach organizacji. Nasze kompetencje, połączone w interdyscyplinarny zespół ESG, pozwalają nam być dla klientów doradcą i partnerem w kształtowaniu holistycznego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Naszą ambicją jest także tworzenie nowoczesnej i wyróżniającej komunikacji kwestii ESG, angażującej interesariuszy i pracowników – podkreśla nowa szefowa ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Walk.
Z końcem 2023 r. Walk PR wprowadził ambitną strategię zrównoważonego wzrostu. W kolejnych miesiącach wypracowana zostanie strategia ESG dla wszystkich spółek Grupy Walk.
Agnieszka Bacińska w Grupie Walk pracuje od 15 lat, od 7 lat zarządza spółką Walk PR. Jest członkinią Rady Programowej United Nations Global Compact Network Poland, wiele lat była też w zarządzie Polskiego Związku PR. To wieloletnia jurorka konkursu Złote Spinacze oraz Young Creatives. Była także w jury konkursów Cannes Lions oraz Lisbon Advertising Festival.